ویروس کرونا به سلول‌های چربی حمله می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ویروس کرونا ممکن است مستقیما سلول‌های چربی و سلول‌های ایمنی خاص موجود در بافت چربی را آلوده کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس‌هایی مانند HIV و آنفلوآنزا می‌توانند خود را درون بافت چربی مخفی کنند تا از سیستم ایمنی پنهان بماند، محققان معتقدند که ممکن است ویروس SARS-CoV-2 نیز کار مشابهی انجام دهد. بنابراین گروهی از محققان به منظور بررسی این موضوع که آیا بافت چربی توسط ویروس کرونا آلوده می‌شود یا خیر، مطالعه جدیدی انجام دادند و بافت چربی بیمارانی را که بر اثر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ جان خود را از دست داده بودند، مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سلول‌های چربی معروف به آدیپوسیت می‌توانند آلوده شوند و باعث بروز التهاب خفیف شوند، سلول‌های ایمنی که درون بافت چربی قرار دارند نیز ممکن است عفونی شوند و پاسخ التهابی بسیار شدیدی را آغاز کنند. بنابراین پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که ویروس کرونا می‌تواند سلول‌های چربی را به صورت مستقیم آلوده کند.

پیش از این نیز اعلام شده بود که افراد چاق بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن قرار دارند. به گفته محققان، چربی اضافی شکم باعث می‌شود به دیافراگم فشار وارد شود و جریان هوای درون ریه محدود شود، در این شرایط وضعیت افراد چاق مبتلا به کرونا وخیم خواهد شد زیرا اکسیژن کافی به ریه‌ها نمی‌رسد.

تجمع چربی در بدن باعث می‌شود تعداد و میزان کارآیی سلول‌های ایمنی تولید شده کاهش پیدا کند و سیستم ایمنی ضعیف‌تر شود. چربی اضافی باعث بروز التهاب مزمن خفیف در سراسر بدن می‌شود، در این صورت احتمال بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و عوارض جدی ناشی از آن افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 541522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.