بهسازی محوطه مجتمع مسکن معلولان وظیفه شهرداری نیست

عضو شورای اسلامی شهر بندر آستارا گفت: طبق قانون، بهسازی محوطه مجتمع ۱۹۲ واحدی مسکن مهر معلولان این شهر جزء وظایف شهرداری نیست و برای رفع مشکلات محوطه این مجتمع، پیمانکار راه و شهرسازی باید به تعهدات خود عمل کند.

سروش وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مجتمع ۱۹۲ واحدی مسکن مهر معلولان توسط راه و شهرسازی احداث شده و پیمانکار پروژه به درستی به تعهدات خود عمل نکرده است و محوطه این مجتمع در هنگام بارندگی دچار آب‌گرفتگی شده و ساکنان آن را دچار مشکل می‌کند.

وی با بیان اینکه بهسازی و رفع مشکلات محوطه مسکن مهر معلولان جزو وظایف پیمانکار راه و شهرسازی است. تصریح کرد: طبق قانون، شهرداری نمی‌تواند در داخل محوطه‌های مجتمع‌های مسکونی اقدامات عمرانی و خدماتی انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر آستارا با بیان اینکه هرگونه اقدامات عمرانی شهرداری در مسکن مهر معلولان فقط به نفع پیمانکار پروژه است. افزود: ساکنان مجتمع مسکن معلولان باید حق خود را از پیمانکار پروژه مطالبه کرده و از وی به مراجع قضائی شکایت کنند و پیمانکار نیز باید در قبال بهسازی محوطه این مجتمع به تعهدات خود عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه بودجه شهرداری محدود بوده و در حال حاضر برای پرداخت حقوق کارکنان با مشکلات مالی مواجه است. افزود: مجتمع‌های مسکونی زیادی در سطح شهر آستارا احداث شده است که محوطه‌های این مجتمع‌ها شرایط نامناسبی دارد، اما طبق قانون، شهرداری نمی‌تواند آن را بهسازی کند.

وظیفه، با بیان اینکه بعضی از اعضای شورا، به جای تبلیغات باید با شهروندان صادق بوده و به فکر رفع مشکلات آنان در حیطه وظایف قانونی خود باشند، تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری آستارا با مشکلات مختلفی ازجمله خرابی آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌ها، آب‌گرفتگی معابر، کمبود پارک و فضای سبز و مدیریت پسماند مواجه است و باید با تأمین منابع مالی، اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی مناسب، این مشکلات را رفع کند.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 541509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.