اتریش محدودیت های کرونایی را کاهش می‌دهد

مقامات اتریشی پس از پایان موج چهارم همه‌گیری کرونا، تصمیم گرفته‌اند که قرنطینه عمومی را به قرنطینه برای افراد واکسینه نشده تبدیل کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با فروکش کردن موج چهارم همه‌گیری کرونا، اتریش محدودیت‌های قرنطینه عمومی را کاهش داده و اقدامات جدیدی را از دیروز ۱۲ دسامبر اجرایی کرده است. اقدامات فعلی فاصله‌گذاری اجتماعی در ۲۲ نوامبر درست پس از اوج گرفتن کووید ۱۹ و با آمار ۱۵ هزار و ۸۰۰ مورد ابتلاء در یک روز اتخاذ شد. پس از معرفی این اقدامات پیشگیرانه، نرخ عفونت شروع به کاهش چشمگیری کرد به طوری که در حال حاضر حدود چهار هزار مورد ابتلاء گزارش می‌شود.

موج چهارم این بیماری همه‌گیر، اتریش را به شدت تحت تأثیر قرار داد. با گذشت از این موج، نرخ ابتلایی که مقامات بهداشت اکنون ارائه می‌دهند، با وجود میزان کم، قابل چشم‌پوشی نیست. بازگشایی کامل بنگاه‌های اقتصادی احتمالاً باعث گسترش مجدد این بیماری می‌شود و به همین علت مقامات رویکرد محتاطانه‌ای اتخاذ کرده و قرنطینه عمومی را به قرنطینه برای افراد واکسینه نشده تبدیل کرده‌اند.

اتریش محدودیت های کرونایی را کاهش می‌دهد

افرادی که هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند فقط به دلایل ضروری مانند خرید مایحتاج منزل، کار و آموزش مجاز به ترک محل زندگی خود هستند. افراد واکسینه نشده می‌توانند برای انجام اعمال مذهبی، هرگونه ملاقات پزشکی و دامپزشکی، تمرین آرامش روحی در فضای باز، رأی دادن یا شرکت در راه‌پیمایی بیرون بروند. علاوه بر این، همه حق سفر به داخل و خارج از کشور اتریش را دارند.

کودکان زیر ۱۲ سال از محدودیت برای افراد واکسینه نشده معاف هستند، در حالی که نوجوانانی که واکسینه نشده، مجازند با تست (PCR) به مدرسه بروند.

همه باید همیشه در وسایل نقلیه عمومی و همچنین در مکان‌های بسته مانند فروشگاه‌ها از ماسک FFP2 استفاده کنند. مؤسسات خرده فروشی و همچنین خدمات مرتبط با بدن که نیاز به تماس فیزیکی دارد (سالن‌های مو، ماساژ و غیره)، مجاز به پذیرش افراد واکسینه نشده نیستند.

به عنوان یک قاعده کلی، رستوران‌ها فقط می‌توانند به افراد واکسینه شده و بهبودیافته اجازه ورود بدهند؛ چه در داخل و چه در بیرون از محوطه. همه افراد در رستوران‌ها موظفند ماسک بزنند، مگر زمانی که پشت میز می‌نشینند.

همین امر در مورد بازارهای کریسمس نیز صدق می‌کند؛ تنها حضور ۳۰۰ نفر در محوطه بازارهای کریسمس مجاز است.

افراد واکسینه شده و بهبودیافته می‌توانند تجمعاتی با حداکثر ۲۰۰۰ نفر در فضاهای ایمن برگزار کنند. برای رویدادهای فرهنگی که با صندلی‌های اختصاصی در فضای باز برگزار می‌شوند، این تعداد به ۴۰۰۰ نیز می‌رسد. نکته مهم اینجاست که برگزاری جلسات بیش از ۲۵۰ نفر نیاز به مجوز مقامات دارد.

اتریش محدودیت های کرونایی را کاهش می‌دهد

کد خبر 541506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.