باقری: به تعامل جدی برای رسیدن به توافق خوب ادامه می‌دهیم

مذاکره کننده ارشد ایران پس از ملاقات با روسای هیئت‌های مذاکره کننده چین و روسیه گفت: به تعامل فشرده و جدی برای رسیدن به یک توافق خوب ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایمنا، علی باقری کنی یکشنبه شب در توئیتی نوشت: عصر امروز جلسه‌ای سازنده و مثمر ثمر با مذاکره‌کنندگان ارشد روسیه و چین داشتم.

وی افزود: در این جلسه، «ایده‌هایمان را در مورد نحوه ادامه روند به اشتراک گذاشته و مواضع‌مان را در مورد چند موضوع هماهنگ کردیم.»

دور جدید مذاکرات وین با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه، پنجشنبه گذشته (۱۸ آذر) با آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام از سر گرفته شده است. هیأت‌ها بلافاصله پس از نشست کمیسیون مشترک، کار بر روی متون و تلاش برای کاهش اختلافات را آغاز کرده‌اند.

در این دور از گفت‌وگوها، کار روی متون صرفاً به کارگروه‌ها محدود نیست و طرفین در فرمت‌ها و سطوح مختلف در حال کار در دو حوزه رفع تحریم و هسته‌ای هستند. همچنین امروز برای نخستین بار جلسه کارشناسی سوم موسوم به کارگروه تدابیر اجرایی در چارچوب دو تازه مذاکرات، با حضور کارشناسان گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران برگزار شد.

باقری ساعاتی پیش در گفت‌وگویی گفت: در نتیجه تعامل و نشست‌هایی که طی چند روز گذشته در سطح کارشناسی و مقام‌های ارشد مذاکره کننده برگزار شد اختلافات طرفین در مورد دامنه و حیطه موضوعات قابل مذاکره در حال کاهش است. وی ابراز امیدواری کرد که طرف‌ها در دور جاری مذاکرات به یک جمع‌بندی در مورد دامنه و حیطه موضوعات قابل مذاکره برسند.

منبع: ایرنا

کد خبر 541480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.