۷۰ درصد مدال‌های جهانی مربوط به رشته کشتی است

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان گفت: در حالی که ۷۰ درصد مدال‌های جهانی و المپیک مربوط به رشته کشتی است اما مهمترین مشکل ورزش کشتی استان کمبود تخصیص اعتبارات است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی میرزایی امروز (یکشنبه) در نشستی با شهردار و پیشکسوتان و اعضای هیئت کشتی شهرستان خوانسار با بیان اینکه ورزشی کشتی ورزش ملی ایران است، اظهار کرد: رشته کشتی یک رشته ارزشی است و بیشتر شهدا و سرداران استان اصفهان از کشتی گیران فعال بوده‌اند.

وی گفت: در سال ۱۳۹۹ هیئت کشتی استان اصفهان در بعد توسعه زیرساخت‌های ورزشی و ساخت ۱۲ خانه کشتی در سطح کشور نمونه شد.

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان با اشاره به نبود خانه کشتی و کاهش آمار ورزشکاران این رشته ورزشی در خوانسار، گفت: این شهرستان از لحاظ زیرساخت‌های ورزشی ضعیف است.

میرزایی خاطرنشان کرد: آموزش و استعدادیابی موضوعی است که باید توسط دستگاه‌های مربوطه شهرستان پیگیری شوند تا این رشته ورزشی در خوانسار نمود پیدا کند.

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان با اشاره به جانمایی زمین برای احداث خانه کشتی خوانسار، گفت: پس از تصویب، ساخت خانه کشتی در شهرستان کلید می‌خورد.

میرزایی با اشاره به کاهش فعالیت‌های ورزشی در دو سال اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا، گفت: اکنون پنج هزار و ۲۰۰ ورزشکار سازمان یافته در هیئت کشتی استان اصفهان فعالیت دارند.

وی با اشاره به این که مهمترین مشکل ورزش کشتی استان به علت کمبود تخصیص اعتبارات است، گفت: نزدیک به ۷۰ درصد مدال‌های جهانی و المپیک مربوط به رشته کشتی است و می‌طلبد مسئولین برای پیشرفت و جذب جوانان به رشته نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

کد خبر 541479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.