۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۷
این جماعت را نشانی دیگر است

۱۰ دسامبر؛ به عنوان روز جهانی حقوق بشر نامگذاری شده است. مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در سال ۱۹۴۸ میلادی اعلامیه جهانی حقوق بشر را با هدف جلب توجه جهانی به حق آزادی و برابری تمام انسان‌ها به تصویب رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا و بر اساس یادداشتی که عباس خامه یار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در لبنان، به مناسبت روز جهانی حقوق بشر در اختیار خبرگزاری ایمنا قرار داده است: ١٠ دسامبر، به عنوان روز جهانی حقوق بشر نامگذاری شده است. مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در سال ۱۹۴۸ م اعلامیه جهانی حقوق بشر را با هدف جلب توجه جهانی به حق آزادی و برابری تمام انسان‌ها به تصویب رساند.

این اعلامیه یکی از مهمترین و گسترده‌ترین اسناد منتشرشده بین‌المللی به شمار می‌رود و به ۵۰۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

مفاد این اعلامیه حقوق بنیادی در حوزه‌های مختلف سیاسی، شهروندی و مدنی، فرهنگی، اقتصادی، و اجتماعی ای را مشخص کرده که تمام انسان‌ها در هر کشوری فارغ از جنسیت، ملیت، رنگ پوست، زبان و عقیده باید از آن برخوردار شوند.

این شرح مفصل که دست‌مایه تحقیقات و پژوهش‌های علمی در زمینه حقوق بشر شد، مرا به ادای احترام و تجلیل از بانیان منشور در زمان تدوین آن وامی‌دارد؛ همچنین از کسانی که حامی درون‌مایه و شعارهای اصلی این اعلامیه هستند؛ آنان که در جهت آگاهی بخشی ملت‌ها از حقوق بشر و برابری انسان‌ها و محقق شدن آن در سراسر جهان، در یمن، بحرین، فلسطین، سوریه و عراق و سایر نقاط جهان، پیوسته تلاش می‌کنند. سپاس آنان را که مدافع حقوق اقلیت‌های مسلمان در جوامع غربی، کشوهای شرق آسیا و دیگر نقاط جهان هستند.

اما سپاس بی کران مختص کسانی است که بستر را برای اعمال و اجرایی کردن انواع مختلف تحریم‌ها، انحصار علمی و فناوری هسته‌ای فراهم کرده‌اند!! آنان که با اقدامات خود زمینه‌ساز پیگیری جنایات جنگی و نسل‌کشی هستند!!

سپاس فراوان از قدرت‌های بزرگ به خاطر سو استفاده سیاسی از بحران کرونا! آری.. زحمات بی دریغشان در زمینه بازی با جان میلیون‌ها انسان شایسته تقدیر است!!!

با تشکر از تمام قدرت‌های بزرگ که بحران همه‌گیری ویروس کرونا را تشدید و شرایطی ایجاد کرده‌اند که برخی کشورها بیش از هر کشور دیگری در جهان از این ویروس هولناک متضرر شوند.

سپاس از شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد و به طور کل سازمان ملل متحد به پاس اقداماتی که شرایطی فراهم آورد که آدمی اکنون دستیابی به حقوق اولیه خود را دست نیافتنی می‌پندارد!!

سپاس بی پایان به این دلیل که انسان کم بهره‌ترین موجود از برکت‌های این جهان شده است!

سپاس و صد سپاس به این دلیل که «اشرف مخلوقات» از دید این جماعت (قدرت‌های بزرگ) کم اهمیت‌ترین و بی ارزش‌ترین است!!

سپاس بی کران به پاس تحریم‌های ۴۰ ساله علیه کشورم و اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه مردمش که آخرین آن محرومیت ایران از دریافت واکسن، دارو و تجهیزات درمان کرونا بود!

به راستی اینان از کدامین جهان سخن می‌گویند؟! «این جماعت را نشانی دیگر است».

کد خبر 541478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.