اقدامات پژوهشی مانع از هدر رفت سرمایه‌ها می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امیدواریم در دوره ششم شورا، هیچ اقدامی را بدون پشتوانه پژوهشی انجام ندهیم که مانع از هدررفت منابع مردم و حیف و میل اعتبارات و بودجه‌ها شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن موحدیان صبح امروز _یکشنبه ۲۱ آذرماه_ در آغاز شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با گرامیداشت روز پژوهش، اظهار کرد: این مناسبت را به کارکنان مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد تبریک و تهنیت می‌گوئیم؛ اگر اقداماتمان مبتنی بر پژوهش باشد، بی‌شک هزینه‌های بعدی بسیار کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه پژوهش، موضوعی مبتنی بر تفکر، تعقل و تدبر بوده که پس از طی این مراحل، اقدامات وارد فاز عملی و اجرایی می‌شود، افزود: امروز مسائل، رنگ و بوی پیچیده‌تری به خود گرفته و لذا پژوهش‌ها باید عمیق‌تر صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: امیدواریم در دوره شورای ششم، هیچ اقدامی را بدون پشتوانه پژوهشی انجام ندهیم تا مانع از هدر رفت منابع مردم و حیف و میل اعتبارات و بودجه‌ها شد.

وی با بیان اینکه در در طول تاریخ، حوادث بسیاری رخ داده و عالمان بزرگی زیسته‌اند ولی امروز نامی از آنها نیست و یادی از آنها نمی‌شود، گفت: از سوی دیگر، برخی از حوادث و شخصیت‌ها هستند که نه تنها در تاریخ، بلکه در جامعه و حاکمیت حضور عینی و همیشگی دارند و یاد آنها جاودانه است.

موحدیان افزود: از جمله این رویدادها می‌توان به واقعه عاشورا و ذکر مصیبت امام‌حسین (ع) اشاره داشت؛ اتفاقی عظیم که هرروز تازه‌تر شده و هیچگاه در تاریخ گم نمی‌شود.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه آیت‌الله دستغیب، شخصیت گرانقدر دیگری است که همیشه در تاریخ جاودانه است؛ به برکت نفس گرم آیت‌الله دستغیب بود که پرچم اسلام در زمان طاغوت، در شیراز علم شد، گفت: آیت‌الله دستغیب افراد زیادی را تربیت و راهی جبهه‌های جنگ و نبرد ایران و عراق کرد؛ یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به روز حمل‌ونقل، افزود: در این حوزه نیز فعالیت‌های پژوهشی بسیاری انجام شده، اما در اجرا مشکل داریم؛ عدم استفاده از مازوت پشتوانه پژوهشی عظیمی دارد ولی همچنان در نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و منجر به آلودگی هوا شده و معضل جدی به وجود آورده است.

موحدیان تاکید کرد: اگر به دنبال پیشرفت هستیم، مسائل معنوی، اقتصادی، اجتماعی و فنی باید دست به دست هم بدهند و در کنار یکدیگر باشند.

وی با بیان اینکه حوزه بدون دانشگاه و دانشگاه بدون حوزه موفقیتی کسب نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: بر اساس همین اهمیت بود که حضرت امام (ره) در اوایل انقلاب موضوع همبستگی بین روحانیت و دانشجو را مطرح و به آن تاکید کردند.

«غلامحسین صاحبی» عضو شورای اسلامی شهر مشهد در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک ولادت حضرت زینب وروز پرستار، اظهار کرد: شهردار اختیار دارد هر مدیری را تغییر دهد و کسی حق دخالت در این انتصابات را ندارد، شهرداری ابر سازمانی است با بیش از ۲۰ هزار کارشناس مستقر در این اورگان که در حوزه‌های مختلف مشغول به فعالیت اند.

وی افزود: در دوره‌های متعدد اگر خدمتی صورت گرفته به برکت فعالیت‌های کارشناسان نخبه در شهرداری است، اگر شورای شهر و شهردار انقلابی توجه ویژه ای به زحمات آنها نداشته باشند امیدی بر ارائه خدمات دیگر نخواهند داشت.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: توجه به حوزه کارشناسی و بدنه شهرداری جز ضرورت‌های شورای شهر است و معاونت‌ها نمی‌توانند به قدر کفایت کارشناسان برای شهر خدمتی را ارائه دهند.

وی گفت: با گذشت چهار ماه از شروع دوره ششم شورای شهر خیل عظیمی از مسائل همچنان باقی است و بعضی مشکلات همچنان حل نشده مانده اند مثل جمع آوری معتادان متجاهر و کارتون خواب‌ها که همچنان حل نشده باقی مانده است.

صاحبی با بیان اینکه فرهنگ سرای قرآن عترت هنوز برای عموم آزاد نشده و ساختمان‌های عظیم خالی از سکنه همچنان بدون رفع تکلیف مانده است، تصریح کرد: تسهیل امور شهروندان در حوزه شهری وظیفه اصلی شورای شهر است که تقریباً ٣٥ دفتر تسهیلگری در شهر راه اندازی کرده ایم و هرسال حدود٣٠٠میلیون خرج هرکدام شده اما خروجی مؤثری برای شهروندان نداشته.

وی ادامه داد: در سال گذشته ٥٠میلیاردتومان اعتبار بازگشایی معابر در حاشیه شهر را داشتیم و تنها ٢٠میلیارد آن هزینه شده و ٣٠ میلیارد باقی برگشت خورده که دفاتر تسهیلگری باید در ارتباط با این موضوع پاسخگو باشند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: از دفاتر تسهیل‌گری می‌خواهم مشکلات و امور شهروندان را حل کنند و در راستای تسهیل امور مردمی گامی مؤثر بردارند.

«ایمان فرهمندی» رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز در سخنانی اظهار کرد: ٢٦ آذرماه یاد آور حماسه بزرگ مردان و شیرزنان این مرزوبوم است که این روز یادواره این افراد در لبیک فرمان رهبر انقلاب است که در سال ۶۱ حدود یکصد دستگاه حاوی کالا در بنادر جنوبی کشور در انتظار تخلیه بار بود و صبح روز بعد همه کامیون داران به دنبال تخلیه بار اضطراری کشتی‌ها به صف شدند و حماسه آفریدند.

وی افزود: در این روز به یاد ماندنی در تاریخ دفاع مقدس ایران، مردم خراسان و مشهد نقش حائز اهمیتی را داشتند شاید اگر امروز هم کشور دچار چنین بحرانی شود همگی فعالان حوزه حمل و نقل شهری و برون شهری، مسافربری و باربری در مسیر رفع مشکلات و ارتقا خدمات، پیش قدم هستند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز فعالان صنعت حمل و نقل به ویژه حمل و نقل شهری با مشکلاتی دست به گریبان هستند که توجه آنان را از ارتقا کیفی خدمات به حفظ حداقل‌ها معطوف کرده است، افزایش قیمت ناوگان و هزینه‌های نگه داری، فرسودگی ناوگان و عدم امکان نوسازی و بازسازی، تناقضات قانونی حتی در زمینه خدمات رسانی در حومه شهر و نرخ کرایه‌های غیرواقعی و ناکافی از مهم‌ترین معضلات حوزه حمل و نقل است که همچنان حل نشده باقی مانده.

وی خاطر نشان کرد: بیمه رانندگان، کنترل هزینه‌های لاستیک، باطری و دیگر لوازم مصرفی و ارتقای تولیدات داخلی در این حوزه از اصلی ترین مطالبه فعالان حمل و نقل است که باید به آنها پرداخته شود، در سطح مدیریت شهری نیز می‌توان به اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد در ارائه خدمات حمایتی به تاکسیرانان و پرداخت حق جذب اتوبوسرانان اشاره کرد که هنوز بعد از تصویب و گذشت چند ماه به اجرا در نیامده اند.

به گزارش ایمنا، با تصویب طرح الزام شهرداری مشهد به رعایت اصول معماری اسلامی - ایرانی در نما و منظر شهری، شهرداری مشهد موظف می‌شود تا اصول و ضوابط معماری اسلامی - ایرانی را در کلیه پروژه‌های شهرداری (بویژه پروژه‌های بزرگ مقیاس، پروژه‌های مشارکتی و سرمایه گذاری، ساختمان‌های عمومی و …) را رعایت کند.

همچنین در خواست می‌شود شهرداری مشهد از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، ارائه ضوابط سیما و منظر و معماری اسلامی - ایرانی را در بندهای شرح خدمات کلیه طرح‌های مطالعاتی موضعی و موضوعی لحاظ کند /.
در ادامه شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با تصویب لایحه‌ای چند معبر فرعی به نام شهدا نامگذاری شدند.

۱. منطقه یک معبر فرعی شهید منتظری ۱۱ به نام شهید نقی صنایع پرکار
۲. منطقه دو معبر فرعی توس ۵/۹۳ به نام شهید غلامرضا طالبان نقندر
۳. منطقه دو معبر فرعی شهید چراغچی ۴ به نام شهید محمد علی طالبان نقندر

کد خبر 541437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.