پیش‌بینی بورس فردا ۲۲ آذرماه ۱۴۰۰+ اخبار لحظه‌ای

پیش بینی می‌شود چند روز اثر تکانه‌های منفی بر بازار همچنان وجود داشته باشد تا کمی روند معاملات بهبود یابد. پیش بینی می‌شود بازار فردا منفی و شاهد افت ۱۰ تا ۱۵ هزار واحدی شاخص کل باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گمانه‌زنی‌ها درباره تأثیر بودجه ۱۴۰۱ بر قیمت سهام، مهم‌ترین رخداد در معاملات امروز بود. تا این لحظه، تنها مؤلفه‌های منفی بودجه مورد توجه قرار گرفته است. تعداد نمادهای در صف فروش بیش از ۱۵۰ عدد و اما ارزش صفوف فروش همانند روز گذشته در محدوده ۴۰۰ میلیارد تومان است.

شاخص کل و شاخص‌کل هم‌وزن نیز قرمزپوش کار خود را پایان دادند. افزایش قیمت گاز برای صنایع در بودجه ۱۴۰۱ یکی از مهم‌ترین سیگنال‌های منفی بود که امروز به بازار مخابره شد. اگر که نرخ دلار سامانه نیما به نرخ بازار آزاد نزدیک شود و رانت این تفاوتی قیمتی از بین رود، پیش بینی می‌شود اثر منفی افزایش نرخ حامل‌های انرژی برای صنایع بورسی حذف شد.

در لایحه بودجه شش هزار میلیارد تومان برای صندوق تثبیت بازار پیش بینی شده که عدد بسیار کمی است و تأثیر چندانی در بازار نخواهد داشت. پیش بینی می‌شود چند روز اثر تکانه‌های منفی بر بازار همچنان وجود داشته باشد تا کمی روند معاملات بهبود یابد. پیش بینی می‌شود بازار فردا منفی و شاهد افت ۱۰ تا ۱۵ هزار واحدی شاخص کل باشیم.

کد خبر 541436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.