داستان بی‌پایان انتخاب شهردار زنجان

جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان که با دستور جلسه انتخاب شهردار برگزار شده بود، بدون انتخاب شهردار پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «مهرداد سلطانی» معاون عمرانی استاندار زنجان در حالی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان حضور پیدا کرد که جلسه انتخاب شورا برای چندمین بار متوالی به دلیل حضور نیافتن یا ترک کردن چهار نفر از اعضا از رسمیت افتاده بود.

سلطانی در این جلسه خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر، گفت: تاکنون به واسطه انتخاب شهردار فشار زیادی را متحمل شده‌اید و رسانه‌ها نیز در این جریان بی تأثیر نبوده‌اند.

وی افزود: در گذشته انتخاب شهردار مانند سایر ارکان دولت بود و صاحب منصبی، صاحب منصب ذیل خود انتخاب می‌کرد که این امر مزایایی داشت و چالش‌هایی را در پی نداشت.

معاون عمرانی استاندار زنجان راه پیشرفت جامعه را مراجعه به آرای شهروندان دانست و افزود: باید بپذیریم که ما در مسیر مردم سالاری نوپا هستیم و چالش‌های آن را باید پذیرفت.

وی لازمه دستیابی به اتحاد در شورای اسلامی را از خود گذشتگی اعضا اعلام و خاطر نشان کرد: فراخوان انتخاب شهردار همیشه جواب نداده و اشکالاتی داشته است.

سلطانی با تاکید بر اینکه در فراخوان همه چیز شفاف نیست و عده‌ای به دلیل نبود شفافیت آن از شرکت در فراخوان منصرف می‌شوند، ادامه داد: شهردار نباید منتخب یک فرد یا یک گروه باشد بلکه باید منتخب تک تک اعضای شورای اسلامی شهر باشد و صاحب اختیار و اعتبار باشد.

از شهروندان زنجانی عذرخواهی می‌کنیم

«انسیه ابوبصیر» یکی از چهار عضوی که جلسات گذشته انتخاب شهردار را ترک کرده بود، ضمن عذرخواهی از شهروندان زنجانی به جهت طولانی شدن انتخاب شهردار گفت: شهروندان به مثابه کاروانی هستند که در پشت کاروان شورا حرکت می‌کنند و خسته و رنجور شده‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد: اعضای شورای اسلامی شهر زنجان با انتخاب شهرداری توانمند، مقتدر خستگی این مدت را از تن شهروندان خارج خواهد کرد.

«منصور مرادلو» رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز گفت: اعضای شورای اسلامی شهر زنجان با اتحاد و همدلی و وفاق با وجود مشکلات موجود برنامه چهارساله و پروژه‌های بزرگ شهری را دنبال خواهد کرد

وی با بیان اینکه وفاق و همدلی نیاز اصلی شورای اسلامی است و درصد هستیم که همه مناطق شهر به طور یکسان و به دور از تبعیض از خدمات شهری برخوردار باشند، گفت: دشمن درصدد ایجاد اختلاف است و ما با وجود اختلاف سلایق مطیع فرامین رهبری هستیم و از این مسیر عدول نخواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان که قرار بود با انتخاب شهردار پایان یابد و بدون نتیجه پایان یافت؛ خبرنگاران برای اطلاع از ادامه روند انتخاب شهردار درصدد مصاحبه با رئیس شورای اسلامی شهر زنجان بودند که سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان خطاب به رئیس شورای اسلامی شهر گفت: «حاج آقا مصاحبه نکنید امروز خبرنگاران دشت نکرده‌اند.»

کد خبر 541407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.