لئو مسی عامل نتایج اسف‌بار بارسلونا!

تیم فوتبال بارسلونا این روزها شرایط سختی را تجربه می‌کند که بخش بزرگی از این اتفاق، مربوط به رفتن لیونل مسی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال بارسلونا این روزها در شرایط سختی قرار دارد. شرایط بد جدول رده‌بندی لالیگا و حذف تلخ چند شب پیش از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا پس ۱۸ سال با شکست سه بر صفر برابر بایرن مونیخ، اوضاع سختی برای آبی اناری‌ها ساخته است.

اما در حقیقت باید گفت: «مسی مقصر غیرمستقیم افول بارسلونا است.» فقط تیتر را نخوانید، بلکه اهمیت شگفت انگیزی که بارسلونا به همراه مسی داشت را بخوانید. کاتالان‌ها با لئو به افتخارات ورزشی رسیدند و بدون او حالا به جهنم افتاده‌اند. مسی کلید اصلی ساختن پروژه برنده و بهترین تیم تاریخ بود.

اما هیچکس به وحشت دوران پس از مسی فکر نمی‌کرد، بارتومئو بدون تلاش برای ایجاد تغییر در تیم، این رنج را طولانی کرد که منجر به افزایش حقوق‌ها شد. در آغاز فاجعه لاپورتا متوجه شد که در باشگاه پولی برای تمدید قرارداد مسی وجود ندارد و تاییدیه این فاجعه این بود که از الماس گران‌بهایی که در باشگاه نگهداری می‌شد صرف نظر کرد.

مسی بارسلونا را به مهم‌ترین تیم جهان تبدیل کرد و حالا با رفتن او این تیم به دسته دوم اروپا سقوط کرد. هیچکس نمی‌تواند او را به این دلیل متهم کند که برخلاف میلش رفت، اما حقیقت این است که رفتن او خلأ بزرگی بر جای گذاشت که پوشاندن آن غیرممکن است. در سال‌های گذشته بارسلونا به مرحله یک چهارم نهایی می‌رسید و حالا در دور گروهی حذف شده است.

زمانی که بارسا در آستانه حذف از لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفته بود، لئو مسی در خانه‌ی خودش مشغول بازی با پسرانش بود که همین تصاویر برای تک تک بارسایی‌ها آزار دهنده بود، زمانی لئو نجات دهنده آبی اناری‌ها در شرایط حساس بود، اما حالا نظاره حذف تیم سابقش بود.

بارسلونا کاپیتان، گلزن و روحیه خود را از دست داده است که با آنها جوانان می‌توانستند سریع‌تر رشد کنند و حالا بدون او ساختن تیم سخت‌تر است و باشگاه در یک چاه است، خروج از آن هزینه‌های زیادی دارد، این حقیقت برای کاتالان‌ها تلخ و ترسناک است.

بارسلونا می‌خواهد روند پاکسازی را شروع کند، هدف این است در پنجره نقل و انتقالات زمستان از شر چهار الی پنج بازیکن خلاص شود و سایر بازیکنان در تابستان از باشگاه خارج می‌شوند. اولین بازیکن اومتیتی است، اگر با خروج از باشگاه موافقت نکند، قرار داد او فسخ خواهد شد.

لوک دیونگ بازیکن بعدی است، رفتن او بستگی به پیشنهادات دارد و بازیکن هم خواستار خروج است. باشگاه به پیشنهادات برای مینگزا گوش می‌دهد و می‌خواهد در زمستان از شر او خلاص شود. یکی از بازیکنانی که باشگاه می‌خواهد از شر او خلاص شود، سرجینیو دست است و تمامی پیشنهادات بررسی می‌شود. بارسلونا امیدوار است این بازیکن با قیمت بالایی به فروش برسد.

ژاوی بعد از مسابقه با بایرن به شدت از دست بازیکنان عصبانی بود و در پیامی به آنها گفت" گاهی شما نمی‌دانید بازی برای بارسلونا به چه معناست." بعد از مسابقه ژاوی فقط حدود ۳۰ ثانیه صحبت کرد، رختکن مثل مراسم تشییع جنازه بود. بارسلونا اکنون یک باشگاه سطح دو در اروپاست. این باشگاه به شدت آسیب دیده که برای التیام به صبر و موفقیت نیاز دارد.

رسیدن به اینجا در طی سال‌ها و با تصمیمات بد رخ داده است و خروج از آن یک آزمایش سخت خواهد بود. مشکلات باشگاه خیلی بزرگ‌تر از آنچه هست که فکر می‌کنیم، باشگاه نه یک یورو پول برای خرید بازیکن دارد نه پولی برای دادن حقوق به بازیکنان جدید در دسترس است. فوتبال روی بی‌رحم خودش را به بارسلونا نشان داده است.

مهندس آبی اناری‌ها با هزاران امید و آرزو سکان هدایت تیمش را به دست گرفت اما او هرگز فکر نمی‌کرد شرایط تا این حد بد باشد. اما ژاوی نباید ناامید شود و پا پس بکشد. بارسا به دنبال تقویت تیم خود در ژانویه است؛ رودیگر، کریستینسن، آزپیلیکوئتا، زیخ و پولیسیچ از چلسی، فران تورس از منچستر سیتی و دنی اولمو از لایپزیگ مد نظر هستند و باید دید با توجه به وضعیت مالی بد، شرایط نقل و انتقالاتی تیم به کجا می‌رسد.

بلوگرونا امشب ساعت ۱۸:۴۵ با سوت "خوان مارتینز" در ورزشگاه "ال سادار" به مهمانی اوساسونا می‌رود؛ با توجه به جدال رئال و آتلتیکو در دربی مادرید و احتمال امتیاز دادن سفیدپوشان، تیم ژاوی باید برای جبران باخت خانگی هفته پیش برابر بتیس و کم کردن فاصله با بالای جدول، پیروز شود.

کد خبر 541396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.