ادارات ساری گواهی مدیریت سبز دریافت می‌کنند

سرپرست سازمان پسماند شهرداری ساری گفت: طرح مدیریت سبز یکی از موضوعات مهم به‌ویژه در بخش محیط‌زیست شهری محسوب می‌شود که این طرح با جدیت در ادارات کل استان و دستگاه‌های اجرایی شهرستان در حال پیگیری است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری ساری، عباس غفوری به طرح آموزش مدیریت سبز اشاره و اظهار کرد: این طرح موجب فرهنگ‌سازی برای مدیرت بهتر انرژی و مدیریت پسماند تولیدی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق آئین‌نامه اجرایی بند (ز) ماده (۳۸) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند تا نسبت به اجرای قانون مدیریت سبز در ادارات و ارگان‌ها اقدام نمایند. بخشی از این قانون شامل: الزام تفکیک زباله و جداسازی پسماندها به سه دسته پسماند تر، پسماند کاغذ و سایر پسماندها و نیز اقلام تفکیکی را به شهرداری‌ها و یا سازمان مدیریت پسماند تحویل و از این سازمان گواهی مدیریت پسماند دریافت نمایند.

غفوری اضافه کرد: طرح مدیریت سبز یکی از موضوعات مهم به‌ویژه در بخش محیط‌زیست شهری محسوب می‌شود که این طرح با جدیت در ادارات و ارگان‌های مرکز استان در حال اجرا است.

سرپرست سازمان پسماند شهرداری ساری با تاکید بر اینکه این سازمان با استناد به این قانون فعالیت اجرایی خود را در قالب ارائه آموزش‌های لازم در سطح ادارات و ارگان‌ها طرح ویژه مدیریت سبز را به‌صورت منظم و پایدار آغاز کرد، تصریح کرد: کاهش تولید زباله و تفکیک و مدیریت پسماند از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است و ساری آمادگی خود را جهت اعزام کارشناسان و بیان ضرورت و اهمیت مدیریت پسماند و نیز اجرای آن در سطح تمامی ادارات و ارگان‌های سطح شهر اعلام می‌کند.

غفوری با اشاره به ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه، گفت: طبق این قانون تمام دستگاه‌ها وظیفه‌دارند برنامه‌های مدیریت سبز را در حیطه مسئولیت خود اجرایی کنند.

وی افزود: در مدیریت سبز موضوعاتی مانند مصرف انرژی، مصرف آب، مدیریت پسماند، مدیریت سوخت، وضعیت ساختمان و تجهیزات و اقدامات هر اداره در آموزش و فرهنگ‌سازی می‌تواند از شاخص‌های مهم است.

کد خبر 541389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.