آیا اومیکرون به گونه غالب در اروپا تبدیل خواهد شد؟

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که گونه جهش یافته اومیکرون به سویه غالب در اروپا تبدیل خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دانمارک، اسکاتلند و بریتانیا بر گسترش گونه اومیکرون ویروس کرونا متمرکز شده‌اند. مقامات بهداشتی این کشورها معتقدند که این گونه به احتمال بسیار زیاد تا هفته آینده به سویه غالب تبدیل می‌شود.

رئیس دولت اسکاتلند اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود اومیکرون از گونه دلتا ویروس کرونا سبقت بگیرد و باعث بیمار شدن افراد قابل توجهی شود. آژانس امنیت بهداشت بریتانیا نیز اظهار کرد که گونه اومیکرون تا اواسط دسامبر به سویه غالب تبدیل خواهد شد، دانمارک نیز پیش‌بینی کرده است که تا پایان هفته آینده گونه اومیکرون از دلتا پیشی خواهد گرفت.

انتظار می‌رود که گونه اومیکرون با توجه به سرعت زیاد شیوع آن در اروپا به آمریکا نیز شیوع پیدا کند و به نظر می‌رسد که تعداد مبتلایان به این گونه در آمریکا به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

مقامات بهداشتی ایالات متحده آمریکا خاطرنشان کردند که تعداد مبتلایان به گونه اومیکرون که در حال حاضر در این کشور ثبت شده‌اند نوع شدید بیماری را تجربه نکردند و فقط درگیر علائم خفیف آن شدند و پس از گذشت مدتی بهبود پیدا کردند. تا کنون شواهدی مبنی بر بستری شدن افراد مبتلا به گونه اومیکرون در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از آن ارائه نشده است.

به گفته متخصصان، به نظر می‌رسد که گونه اومیکرون نسبت به سایر انواع ویروس کرونا باعث بروز نوع خفیف‌تر بیماری می‌شود. هنوز نمی‌توان شدت بروز بیماری کووید -۱۹ ناشی از گونه اومیکرون را به صورت دقیق اعلام کرد، اما شواهد ارائه شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا نوع خفیف بیماری را تجربه می‌کنند.

کد خبر 541380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.