۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
سن بازنشستگی افزایش یافت

از سال آینده حداقل و حداکثر سن بازنشستگی دو سال افزایش خواهد یافت؛ این پیش‌بینی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ است.

به گزارش ایمنا، بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در تبصره ۲۰ لایحه بودجه سال آینده به منظور پایدارسازی منابع صندوق‌های بازنشستگی چند تغییر مورد تاکید قرار گرفته است.

بر این اساس حداقل و حداکثر بازنشستگی تمام مستخدمین مرد و زن به هر میزان سابقه خدمت در صندوق سازمان تأمین اجتماعی دو سال افزایش می‌یابد، البته احکام قطعی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری برای بازنشستگی از این حکم مستثنی هستند.

همچنین سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری و لشگری و سازمان تأمین اجتماعی دو سال افزایش خواهد یافت.

محاسبه حقوق بازنشستگی در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، لشگری، سازمان تأمین اجتماعی بر اساس متوسط حقوق سه سال آخر زمان اشتغال خواهد بود.

آئین‌نامه اجرایی مورد نیاز این قانون که در مواردی که مدت خاصی پیش‌بینی نشده است حداکثر سه ماه پس از ابلاغ قانون بودجه به تصویب هیئت وزیران رسیده و برای سال آینده اجرایی می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 541360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 32
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اعظم ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    تورو خدا سن بازنشستگی زیاد نکنید بابام دوروزه فهمیده غذا از گلوش پایین نرفته تورو خدا بابام دیگه تحمل با سیلی صورتشو سرخ کنه نداره توروخدا تو رو به ار کس که میپرستید این کارو نکنید
  • محمد ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 0
    پناه می بریم به خدا از شر شیاطین ، در سال 1385 برای اینکه قشر جوان بیکار را وارد کار کنند آمدن شاغلین را با 25 سال سابقه بازنشست کردن و الان چه شده است که می گویند 32 سال؟!!!!!! الان که علاوه بر بیکاری گذشته مشکل کرونا نیز بر بیکاری جوانان افزوده است چرا این طرح؟ .... شکایت خود را کجا ببریم ای خداااااااااااا . تبعات بسیار منفی این طرح در چه در حال و چه در آینده را چه کسی جوابگوست؟ طراح این طرح چه کسی یا چه کسانی بوده اند؟!!! آیا برای دیگر موارد بودجه هم این افراد بسیار باسواد .... طرح بودجه ریختند؟!!!! وای ی ی ی ی ... اینجا وظیفه نمایندگان مجلس و شورای نگهبان بسیار بسیار مهم است . شما را قسم می دهم به خدا الله الله الله بدون طرفداری کورکورانه از گروه یا باندی فقط در راه خدا این لایحه را بصورت رای 100 درصدی حذف کنید.