شهردار: انتقال شنبه‌بازار انزلی به همکاری نهادهای فرادستی نیاز دارد

شهردار بندرانزلی گفت: تصمیم‌گیری در خصوص فرایند انتقال شنبه‌بازار به مکان سابق، نیازمند همکاری و حمایت بعضی از نهادهای فرادستی است.

مهدی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شنبه‌بازار بندرانزلی در خرداد ۱۳۹۴ پس از چندین دهه برپایی در جوار رودخانه، با مصوبه شورای اسلامی شهر به محوطه انبار اداره قند و شکر سابق انتقال یافت، اما این جابه‌جایی، طی این مدت مزاحمت‌ها و مشکلاتی را به لحاظ سر و صدا و پارک بیش از حد خودرو در کوچه‌های مجاور برای ساکنان این منطقه ایجاد کرده و باعث رنجش خاطر و شکایت بسیار زیاد شهروندان شده است.

وی با بیان اینکه در روزهای شنبه با برپایی بازار، ترافیک شدیدی در خیابان نواب صفوی ایجاد می‌شود و شهروندان را هنگام عبور از کمربندی با مشکل مواجه می‌کند. تصریح کرد: انتقال شنبه‌بازار به مکان سابق (خیابان میرزا کوچک خان) در دوره پنجم شورای اسلامی شهر مصوب شده است و در هفته‌های اخیر مباحثی در خصوص انتقال آن مطرح شده که این موضوع نیازمند مطالعه و نظرسنجی میدانی بیشتر است.

شهردار بندرانزلی تصریح کرد: تصمیم‌گیری در خصوص انتقال شنبه‌بازار به مکان سابق، مستلزم همکاری و حمایت بعضی از نهادهای فرادستی است.

وی خاطرنشان کرد: محصور و قابل کنترل بودن، تردد آسان و نبود مشکلات سد معبر، وجود سرویس بهداشتی، داشتن حس نوستالژیک برای شهروندان بندرانزلی و سهولت در دسترسی برای خرید محصولات محلی و اقلام مورد نیاز مردم، مزایایی است که انتقال شنبه‌بازار به مکان سابق توسط موافقان مطرح می‌شود.

خلیلی تصریح کرد: موافقان انتقال بازار هفتگی معتقدند؛ برای انتقال بازار هفتگی به مکان سابق نباید عجولانه اقدام کرد و مدیریت شهری باید با مطالعه بهتر و اقناع افکار عمومی در این راستا تصمیم درستی بگیرد و آن را اجرایی کند.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 541318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.