راه‌اندازی مرکز مهارت‌آموزی پوشاک ایرانی اسلامی در دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی پوشاک ایرانی اسلامی با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت علوم، ابراهیم صالحی عمران امروز شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: در این سرمایه گذاری، سازمان توسعه صنعتی ملل متحد به همراه اتحادیه پوشاک کشور و وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای همکاری دارند.

وی با تأکید بر اینکه با طرح احداث این مرکز از بعد فرهنگی نیز در سطح جهان به ترویج پوشاک ایرانی اسلامی دست خواهیم یافت بیان داشت: کشور ترکیه در سال ۲۰۲۳ صادرات ۱۰۰ میلیارد دلاری پوشاک و صنایع وابسته را در برنامه خود قرار داده است. در کشور ما نیز در سند چشم انداز ۱۴۰۴ شاغلین صنعت نساجی و پوشاک ایران باید به ۵۰۰ هزار نفر افزایش یابد که قسمت عمده آن می‌تواند با سرمایه گذاری بسیار اندک در حوزه طراحی مد و پوشاک مرتفع گردد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای نشان کرد: برندهای معتبر داخلی و صنایع تولید پوشاک و چرم و اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک هم از احداث، تجهیز و راه اندازی این مرکز ابراز خرسندی و حمایت ویژه داشته‌اند چرا که با راه اندازی این مجموعه برنامه آموزش سالانه بیش از هزاران نفر از فعالان طراحان و صنعتگران حوزه مد و پوشاک در این مرکز صورت خواهد پذیرفت. حجم تجارت جهانی پوشاک در سال گذشته ۴۱۲ میلیارد دلار بوده که ایران سهم ۸ میلیارد دلاری در آن داشته است اما بر اساس آمارهای غیر رسمی ۱/۸ میلیارد دلار واردات، غیر رسمی و به صورت قاچاق است.

صالحی عمران بیان اینکه آموزش عالی مهارتی، کوتاه‌ترین مسیر برای اشتغال فارغ‌التحصیلان است؛ پارادوکس تورم فارغ‌التحصیلان رشته‌های نظری از یک سو و نیاز شدید بنگاه‌های اقتصادی و خدماتی به نیروی متخصص ماهر را مهمترین چالش آموزش کشور اعلام کرد.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید بحث سرمایه‌گذاری مولد و پربازده در حوزه تکنولوژی‌های مرتبط با آموزش مهارتی را به صورت جدی پیگیری کرده و از تجارب بین‌المللی در این خصوص استفاده نمایند به چالش‌های اقتصادی اجتماعی و امنیتی بیکاری اشاره کرد گفت: با تجمیع سرمایه‌گذاری‌های دولت و بخش خصوصی در ۲ حوزه صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و افزودن بخش بودجه آموزش مهارتی به سر جمع این سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های پایین دستی عملاً معضل بیکاری تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه برنامه‌ریزی طراحی و تدوین سرفصل‌های درسی رده‌های مختلف شغلی، صدور گواهینامه مشترک بین‌المللی تأمین فضای کارگاهی در دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی تهران از مسئولیت‌های دانشگاه و تأمین تجهیزات ماشین آلات استخدام مربیان بین‌المللی را سازمان توسعه صنعتی ملل متحد به عهده داشته و هزینه‌های اجرایی دوره و حضور اساتید بین‌المللی نیز به عهده وزارت کار خواهد بود.

صالحی عمران همچنین اجرای طرح برند ملی را برای نخستین بار در دانشگاه فنی و حرفه‌ای که سبب سرمایه‌گذاری سازمان‌های بین‌المللی، صنایع بزرگ داخلی در ماه‌های اخیر در این دانشگاه و جذب فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در صنایع خانگی تولید ایران شد را از نمونه‌های موفق ارتباط صنعت و دانشگاه در اجرایی کردن مأموریت‌های بالقوه دانشگاه دانست.

کد خبر 541261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.