اعمال محدودیت برای دانش‌آموزان واکسن نزده ابلاغ نشده است/۸۵ درصد دانش‌آموزان واکسینه شدند

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر از جمعیت دانش‌آموزی متوسطه اول و دوم حدود ۸۵ درصد واکسن کرونا را تزریق کردند و برای اعمال محدودیت دانش‌آموزان واکسن نزده‌ هنوز شیوه‌نامه‌ای به اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ابلاغ نشده است.

آذر کیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بازگشایی حضوری مدارس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، اظهار کرد: مدارس ابتدایی و متوسطه اول هم از ابتدای آذرماه بازگشایی شدند و همه مقاطع تحصیلی آموزش ترکیبی حضوری و آنلاین را شروع کردند، دانش‌آموزان در مدارس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دو یا سه روز حضور پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: مدیران مدارس با پر کردن فرم خوداظهاری و رعایت شیوه‌نامه بهداشتی «۰۶» میزبان حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس هستند و اگر مدرسه‌ای شرایط لازم برای بازگشایی نداشته باشد اجازه تشکیل کلاس درس حضوری را ندارد.

شیوه نامه «۰۶» شهریورماه به مدارس ابلاغ شده است

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: شیوه‌نامه «۰۶» شهریورماه به مدارس ابلاغ شد و یکی از مهم‌ترین اصول آن موضوع فاصله‌گذاری دانش‌آموزان، توجه به تهویه کلاس‌ها و موارد متفاوت دیگری است که باید مدیران و معلمان در مدارس آن‌ها را اجرا کنند.

امیرپور تصریح کرد: دانش‌آموزان با توجه به ظرفیت کلاس‌های درس برای حضور در مدرسه به دو یا سه گروه تقسیم شدند، اگر دانش‌آموزان فاصله‌گذاری یک و نیم متر را رعایت کنند کلاس درس حضوری آنها بدون هیچ مشکلی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تیم‌های بازرسی به طور مرتب از مدارس بازدید می‌کنند و در ادارات مناطق آموزش و پرورش هم این تیم‌ها فعال هستند تا پروتکل‌های بهداشتی مدارس رعایت شود و کنترل‌ها به طور منظم صورت می‌گیرد.

مورد شیوع کرونا در مدرسه نداشتیم

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: عدم ابتلاء به کرونای دانش‌آموزان را نمی‌توانیم اعلام کنیم، احتمال دارد دانش‌آموزی هم بیرون از فضای مدرسه به بیماری مبتلا شده باشد، اما شیوع کرونا را در مدرسه‌ای نداشتیم.

وی ادامه داد: اگر دانش‌آموز هرگونه علائم بیماری کرونا را داشته باشد از ورود او به کلاس درس جلوگیری می‌شود، چنانچه دانش‌آموز در کلاس درس و در مواجهه با همکلاسی‌ها باشد تا دو هفته همان کلاس درس تعطیل می‌شود و آموزش‌ها به صورت آنلاین پیگیری می‌شود.

امیرپور تاکید کرد: در حال حاضر از جمعیت دانش‌آموزی متوسطه اول و دوم حدود ۸۵ درصد واکسن کرونا را تزریق کردند و با اجرای طرح «شهدای سلامت» دانشگاه علوم پزشکی که تا ۲۱ آذرماه ادامه دارد در محلات و مدرسه‌ها واکسیناسیون سیار انجام می‌شود.

واکسیناسیون سیار بیش از ۲۹ هزار دانش‌آموز در مدارس

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: در شهرستان‌هایی که واکسیناسیون دانش‌آموزان ضعیف‌تر انجام شده بود یا تعداد آن‌ها برای تزریق واکسن کرونا بیشتر بود برای این طرح در اولویت قرار داشت و تیم‌های سیار واکسیناسیون در این مدارس برای واکسینه کردن دانش‌آموزان حضور پیدا کردند. ۲۹ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز طی دو هفته اخیر در مدارس به وسیله تیم‌های سیار دانشگاه علوم پزشکی واکسینه شدند.

وی اضافه کرد: برای اعمال محدودیت دانش‌آموزان واکسن نزده هنوز شیوه‌نامه‌ای به اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ابلاغ نشده است اما وزارت بهداشت شیوه‌نامه «۰۷» را تدوین کرده و این برنامه را به مراکز بهداشتی ابلاغ کرده است.

محدودیت هوشمند برای واکسن نزده‌ها

امیرپور تصریح کرد: محدودیت هوشمند و انجام دو مرتبه تست «PCR» برای واکسن نزده‌ها در طول یک هفته برای کارکنان همه دستگاه‌ها و ادارات صورت می‌گیرد و اعمال محدودیت برای واکسن نزده‌ها هم بعد از اجرای این طرح به صورت کشوری خواهد بود.

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سویه جدید «اومیکرون» هنوز در کشور شناسایی نشده است و در حال حاضر به واسطه واکسیناسیون انجام شده آمار مرگ‌ومیر کرونایی به شدت کاهش داشته و وضعیت اصفهان بعد از بحران به صورت آبی رنگ درآمده است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها مطمئن باشند وزارت بهداشت اگر کوچک‌ترین احساس خطری کند بیشتر از بقیه افراد جامعه نگران این مسئله است، خانواده‌ها به فضای مجازی و شایعات توجه نکنند و اگر موردی باشد دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش حتماً به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنند.

کد خبر 541245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.