برای توزیع کتاب های ناشران آمادگی کامل داریم

مدیرکل اداره پست استان اصفهان از آمادگی این اداره برای ارسال کتاب‌های ناشران به ۲۳ شهرستان و ۱۱۰ شهر و روستای تابعه این استان، همزمان با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، حمید باقری ضمن اشاره به آمادگی این مجموعه برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان، گفت: ما سال گذشته اولین تجربه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران را داشتیم و تلاش کردیم عدالت ارتباطی را در کنار نقش عدالت فرهنگی محقق کنیم. در این زمینه اعلام می‌کنیم که شرکت پست برای ارائه خدمات با کیفیت و مطلوب این سرویس با توجه به توزیع مویرگی مرسولات به شهرها و روستاهای کشور آمادگی کامل دارد.
وی به آمادگی شرکت ملی پس جمهوری اسلامی ایران برای جمع‌آوری کتاب از ناشران و تحویل آن به مخاطب در هر نقطه از استان اصفهان اشاره و عنوان کرد: ما ۱۲۰ خط ارتباطی در استان اصفهان داریم و تمام شهرستان‌ها حداقل دوبار در روز به مرکز استان مراجعه دارند و از مرکز استان به روستاها نیز حداقل هر هفته سه مرتبه مبادله پستی داریم.
مدیرکل اداره پست استان اصفهان یادآور شد: تمام روستاها و شهرهای این استان تحت پوشش اداره کل پست اصفهان است و هر بسته‌ای به مرکز برسد، روزانه به شهرستان‌ها نیز ارسال شده و تلاش خواهیم کرد همزمان با نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان این کار سرعت بیشتری داشته باشد.
وی درباره دیگر ویژگی و خدماتی که برای نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان پیش‌بینی شده است، توضیح داد: با به‌کارگیری فناوری اطلاعات پس از خریداری کتاب، ناشر فاکتور را به صورت الکترونیکی دریافت می‌کند، باید آن را روی مرسوله الصاق کرده و بعد از اینکه بسته وارد مرکز مبادلات شود پیامکی به خریدار ارسال خواهد شد و طبق تعهدات عمل می‌شود.
باقری درخصوص قابلیت دیگر استان اصفهان در حوزه پست، گفت: ما در اصفهان مرکز تجزیه و مبادلات (هاب مرکزی) کشور هستیم و به همه استان‌های ایران به جز چهار استان، ارتباط مستقیم داریم و همین موضوع به مدت سیر مرسولات کمک می‌کند؛ به طوری که مدت سیر مرسولات از مبدا استان‌های دیگر به اصفهان و از اصفهان به سایر استان‌ها کاهش می‌یابد.
مدیرکل اداره پست استان اصفهان با اشاره به فعالیت حدود ۵۲ ناشر در اصفهان، یادآور شد: یک جلسه توجیهی آموزشی برای ناشران استان پیش‌بینی و نحوه بسته‌بندی، نحوه دریافت فاکتور و لیبل، نحوه آدرس‌نویسی و… به آن‌ها آموزش شد.
وی درباره امکان جمع‌آوری کتاب از محل مؤسسات انتشاراتی نیز عنوان کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی شده است تا مرسوله ناشران از دفاتر نشر جمع‌آوری شود و حتی اگر حجم کار افزایش پیدا کند، این جمع‌آوری را به دفعات متعدد انجام دهیم و جمع‌آوری سیار هم داشته باشیم.
باقری با اشاره به پوشش گسترده پست برای ارسال مرسوله ناشران به مردم استان بیان کرد: در اصفهان ۲۳ شهرستان و ۱۱۰ شهر داریم و پوشش پستی ما به گونه‌ای است که از هر نقطه‌ای از شهرها و روستاهای اصفهان کتاب سفارش داده شده باشد طبق برنامه زمان‌بندی، توزیع کتاب را انجام می‌دهیم.
وی به آمادگی کامل اداره کل پست استان اصفهان برای همکاری و پیشتیبانی از اجرای نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان اشاره کرد و گفت: ما از تمام ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های پستی استان استفاده می‌کنیم تا خدمات مطلوب و با کیفیت در خور شهروندان استان اصفهان ارائه دهیم.
به گزارش ایمنا، اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان (پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان) از بیستم آذر ماه آغاز شده و تا بیست‌وششم آذرماه ١٤٠٠ به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان اصفهانی برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.
کد خبر 541211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.