بررسی ویژگی‌های دست‌خط یک زن ۴۰ ساله و راست‌دست

یک گرافولوژیست گفت: در این دست‌خط، از تمام دندانه‌های "سین" و "شین" به راحتی صرف نظر شده است و اتصالات حروف "ک"، "گ" و "ط " جدا تحریر شده است، به عبارت دیگر فرد از جزئیات به راحتی می‌گذرد و به اصطلاح حساسیت‌های جزئیاتی ندارد.

محمود محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ویژگی‌های علم گرافولوژی، اظهار کرد: این علم برای شناسایی دست‌خط است و به دنبال آن با توسل به فاکتورها و قواعد مخصوص، شخصیت افراد شناسایی و سنجیده می‌شود. این علم قواعد خاص خود را دارد که می‌توان از آن‌ها برای شناخت روحیات افراد بهره برد.

وی ادامه داد: علم گرافولوژی جنبه شناخت و درمان دارد. برخی کارشناسان توصیه می‌کنند که تغییراتی مانند کاهش فشار قلم برای نوشتن انجام شود تا در دراز مدت تأثیر آن در زندگی افراد مشاهده شود.‌

این گرافولوژیست با بیان اینکه بررسی علمی هر موضوع به ابزارهای علمی و کاربردی مرتبط با آن موضوع نیاز دارد، افزود: به طور مثال برای علم شیمی ابزارهایی مانند ظرف‌های آزمایشگاهی، دستگاه‌های تجزیه مواد و بسیاری ابزارها و دستگاه‌های دیگر وجود دارد و در خصوص علم‌هایی مانند پزشکی و گرافولوژی که با انسان مرتبط است، دو مبحث وجود دارد؛ بحث اول تشخیص است که با پارامترهای فردی ارتباط دارد و مبحث دوم مربوط به درمان یا ارتقای آن پارامترها است.

بر اساس علم گرافولوژی به بررسی ویژگی‌های دست‌خط یک زن ۴۰ ساله و راست دست می‌پردازیم:

ویژگی‌های دست‌خط زن میانسال راست دست

بررسی ویژگی‌های دست‌خط یک زن ۴۰ ساله و راست‌دست

وی اضافه کرد: اولین ویژگی که از این دست‌خط استخراج می‌شود، فاصله زیاد بین کلمات، خلوتی و سادگی محتاطانه و حساس کلمات است. همچنین به راحتی می‌توان کلماتی بین کلمات متن اضافه کرد، تزئین کلمات محتاطانه، با کم‌رویی و دقت انجام شده است.

محجوب با بیان اینکه دست‌خط فرد نشان‌دهنده داشتن حساسیت بالایی در روابط خصوصی و اجتماعی است، افزود: این فرد علاقه‌مند به سادگی است، هوش و ذکاوت زیبایی‌شناسی دارد که به صورت ساده و به طور کامل پرورش نیافته است، اما ناقص نیز نیست.

وی با تاکید بر اینکه در این دست‌خط سطور غیرموازی است، اضافه کرد: در دو سطر اول شیب به سمت پایین و در سطور آخر به سمت بالا است که نشان از عدم ثبات کامل در تفکرات است، در واقع نویسنده فردی احساساتی است که سعی دارد احساسات خود را در مسیر عقل قرار دهد.

این گرافولوژیست با بیان اینکه در این دست‌خط یک پارادوکس وجود دارد، تاکید کرد: با اینکه فاصله کلمات زیاد است و سطور با هم فاصله دارند، فشار قلم کم، حاشیه بالا و پایین تقریباً زیاد است، اما در حاشیه چپ، دست‌خط به انتهای کاغذ چسبیده است به عبارت دیگر فرد نوعی ترس عقب افتادن از قافله را در خود دارد.

وی با تاکید بر این که "الف"ها و پاره خط‌های "الف" گونه، همگی عمود، تقریباً کوتاه و یک دست با سایر حروف تحریر شده است که نشان از اعتماد به نفس و عدم قابلیت تأثیر از پیرامون و دیگران است، اظهار کرد: فرد دچار مقوله تکبر نیست، اما درون‌گرایی، ترس از واماندن از قافله، عدم تأثیر از محیط و آرمانگرایی، دقت و هوش طبیعی نوعی زیبایی به وجود می‌آورد که به اصطلاح دور از دسترس دیگران قرار داده شده است.

محجوب با اشاره به اینکه از تمام دندانه‌های "سین" و "شین" به راحتی صرف نظر شده است، افزود: اتصالات حروف "ک"، "گ" و "ط " جدا تحریر شده است، به عبارت دیگر فرد از جزئیات به راحتی می‌گذرد و به اصطلاح حساسیت‌های جزئیاتی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: انتهای حروف "ن" و "ی" به شکل خنجر برگشته‌ای تحریر شده است، در واقع این برون‌ریزی و پرخاشگری است که بعد از متانت‌های مستمر بروز می‌کند.

این گرافولوژیست در خصوص امضای این فرد میانسال، تصریح کرد: امضا تقریباً سنخیتی با دست‌خط ندارد و بر اساس دندانه‌های ابتدایی آن می‌توان گفت، امضا از دوران نوجوانی مانده، همچنین امضا کوچک، ساده و مبتدی است و امضا اصلاً هوش، ذکاوت و زیباشناسی دست‌خط را در خود ندارد و هیچ طرح خاصی را ترسیم نمی‌کند. کنار آن اسم و فامیل آمده و فرمت اصلی آن عمودی است. در نهایت از این امضا می‌توان متوجه شد که فرد هنوز در دوران، خاطرات و احساسات نورس نوجوانی مانده است و سعی در مستقل بودن دارد.

کد خبر 541174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.