میوه شب یلدا فراوان اما گران است

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان گفت: با وجود فراوانی و عدم کمبود میوه برای شب یلدای امسال، به نظر می‌رسد استقبالی چندان، نسبت به خرید میوه نشود زیرا قدرت مالی مردم پایین‌تر از قبل و قیمت‌ها گران‌تر شده است.

نوروز علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: قیمت میوه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش زیادی داشته است به طوری که نرخ اقلام پر مصرفی مانند سیب، پرتقال، انار و کیوی افزایش ۸۰ درصدی داشته است.

وی افزود: البته قیمت میوه بسته به کیفیت آن متغیر است و احتمال دارد تا شب یلدا قیمت‌ها تا حدودی متعادل‌تر شود. دلایلی چون کم آبی، و گرانی هزینه‌های تولید مانند دستمزدها، حمل‌ونقل و سایر متغیرها عامل افزایش نرخ میوه بوده است.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: با وجود فراوانی و عدم کمبود میوه برای شب یلدای امسال، به نظر می‌رسد استقبالی چندان، نسبت به خرید میوه نشود زیرا قدرت مالی مردم پایین‌تر از قبل و قیمت‌ها گران‌تر شده است.

اسماعیلی یادآور شد: مگر خانواده‌هایی که بنا بر اجرای مراسمی خاص مجبور هستند، اقدام به خرید انواع میوه داشته باشند.

این فعال در رابطه با میزان نظارت، بر بازار شب یلدا گفت: همواره نسبت به این بازار، رصد کافی وجود دارد و به طور ویژه نیز از ۲۰ تا ۳۰ آذرماه گشت‌های افتخاری، نظارت‌های لازم را برای جلوگیری از هر نوع تخلف، انجام می‌دهند.

کد خبر 541115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.