اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان برای بازآفرینی ۸۰ محله کم برخوردار مشهد

رئیس کمیسیون حقوقی و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای بازآفرینی ۸۰ محله کم برخوردار ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص خواهد یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، هاشم دائمی در نشست مردمی با ساکنان محله پنجتن منطقه چهار، اظهار کرد: در راستای تسهیل بازآفرینی مناطق کم برخوردار شهر شورای ششم طرحی را به تصویب رسانده است که بر اساس آن به جای تمرکز بر بازسازی مناطق فرسوده سطح شهر تمرکز بر بازآفرینی بافت‌های فرسوده محلات کم برخوردار شهر خواهد بود.

وی افزود: بر اساس این طرح مدیریت شهر برای هر محله که طبق آمار ۸۰ محله دارای بافت فرسوده در مشهد وجود دارد ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص خواهد داد یعنی در مجموع ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازآفرینی این محلات در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه اجرای این طرح برای باز آفرینی محلات کم برخوردار بی سابقه است، تصریح کرد: از این جهت می‌گوئیم بی سابقه، که قرار است برای ۸۰۰ میلیارد تومان اعتباری که به بازآفرینی این محلات اختصاص داده خواهد شد شورای اجتماعی که معتمدین همان محله هستند تصمیم‌گیری کنند.

وی تصریح کرد: در این طرح شورای اجتماعی و ریش سفیدان محله دور هم جمع شده و اولویت‌های مورد نیاز محله را شناسایی و مشخص می‌کنند و به مدیران شهری اعلام می‌کنند این پروژه‌ها نیاز مردم است.

دائمی ادامه داد: شورای شهر و مدیریت شهری بر اساس قوانین بالادستی برای این پروژه‌ها که از سوی نمایندگان محلات شناسایی و اعلام شده است قوانین مورد نیاز را تصویب و اجرایی می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح مذکور با موافقت همه اعضای شورای شهر مصوب شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز طرح بازآفرینی محلات کم برخوردار در تعدادی از محلات از جمله پنجتن در حال اجرا است و افرادی که از پروژه‌های دارای اولویت محله خود اطلاعی ندارند برای اطلاع به شهرداری مراجعه کنند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ما به عنوان عضوی از مردم پیگیر کار و رفع مشکلات آنان هستیم و خودمان را از شما می‌دانیم و پاسخگو خواهیم بود. وی افزود: شورای ششم در کنار شهرداری مشهد به دنبال عمران و آبادانی شهر به ویژه محلات کم برخوردار است و اگر با همین فرمان به پیش برویم با عنایت و توجه خدا و امام رضا (ع) دوران طلایی را طی این چهار سال شاهد خواهیم بود به شرط اینکه مردم نیز در این مسیر مدیریت شهری را یاری کنند.

وی با بیان اینکه مردم باید در این راستا مطالبه‌گر باشند، اظهار کرد: مردم باید از ما به عنوان نمایندگان خودشان مطالبه کنند، ما به دوره‌های قبل هم کاری نداریم و از این به بعد طرف حساب ما برای پیگیری مردم هستند، با این حال ما میراث دار برخی از اقدامات ازجمله میزان زیادی بدهی هستیم که بخشی از این بدهی‌ها به پیمانکاران پروژه‌های عمرانی است.

دائمی با بیان اینکه پروژه‌هایی در شهر اجرا شده که اصلاً ضرورت نداشته است، اظهار کرد: با هزینه‌های این پروژه‌ها می‌توان ده‌ها پروژه در مناطق کم برخوردار اجرا و نیازهای ضروری آنها را برطرف کرد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: تقاطع چهار سطحی با بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اجرا شده است که دو سطح آن به خاکی منتهی می‌شود و ۱۰ سال دیگر معلوم نیست که مورد استفاده قرار بگیرد یا نه، در حالی که با این مبلغ تعداد زیادی پروژه دارای ضرورت قابلیت اجرا داشت.

کد خبر 541114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.