۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
سرنوشت بیت کوین چه می‌شود؟

اولین شکست در روند بیت کوین در روز یکشنبه تأیید شد، زمانی که دارایی به شدت زیر خط روندی که به عنوان منطقه حمایتی در ۵۲۰۰۰ دلار عمل می‌کرد، سقوط کرد. در حال حاضر، اولین ارز رمزنگاری شده بسیار پایین‌تر از این نقطه با قیمت تقریباً ۴۷۷۰۰ دلار معامله می‌شود.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار ارزهای دیجیتال امروز با نوسانات و اخبار متفاوتی رو به رو بود که می‌توانید این اخبار را در زیر بخوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

·:BTCسرنوشت بیت کوین چه می‌شود؟بیت‌کوین ۴۸ هزار ۱۲۴ دلار.

·:ETHسرنوشت بیت کوین چه می‌شود؟اتریوم ۳ هزار و ۹۶۶ دلار.

· BNBسرنوشت بیت کوین چه می‌شود؟: بایننس‌کوین ۵۶۱ دلار ۷۹ سنت.

· ADAسرنوشت بیت کوین چه می‌شود؟: کاردانو ۱ دلار ۲۴ سنت.

· DOGEسرنوشت بیت کوین چه می‌شود؟: دوج‌کوین ۱۶ سنت.

· XRPسرنوشت بیت کوین چه می‌شود؟: ریپل ۸۲ سنت.

· DOTسرنوشت بیت کوین چه می‌شود؟: پولکادات ۲۷ دلار ۴۹ سنت.

· SOLسرنوشت بیت کوین چه می‌شود؟: سولنا ۱۶۸ دلار ۴۸ سنت.

· SHIBسرنوشت بیت کوین چه می‌شود؟: شیبا اینو ۰۰۰۰۳۴/. دلار.

· Avalancheسرنوشت بیت کوین چه می‌شود؟: اوالانچ ۸۱ دلار ۷۸ سنت.

مواردی مانند: تتر(Tether)، یو اس دی کوین(Usd coin) و بایننس یواس‌دی (Binance usd) استیبل کوین(Stabel coin) هستند. استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده اند و قیمت آنها در محدوده ۱ دلار است و همواره در همین سطح باقی می‌مانند.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

سرنوشت بیت کوین چه می‌شود؟

تحلیل تکنیکال بیت کوین

سرنوشت بیت کوین چه می‌شود؟

با شکست مجدد سطح ۵۰ هزار دلار و تثبیت در زیر این سطح می‌توان این احتمال را داد که روند نزولی بیت کوین تا سطوح پایین‌تر ادامه خواهد داشت. پیش بینی می‌شود در مرحله اول تا سطح ۴۰ هزار دلار اصلاح کند. کندل مثبت امروز می‌تواند یک پولبک به سطح شکسته شده قبل باشد. (سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۱۶ واحد

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای ۵ وضعیت می‌باشد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

سرنوشت بیت کوین چه می‌شود؟

· (Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

· (Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

· (Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

· (Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

· (Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آنها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

دامیننس

سرنوشت بیت کوین چه می‌شود؟

· دامیننس بیت کوین: ۴۰.۶۷%

· دامیننس اتریوم: ۲۱.۷۰%

· دامیننس بی ان بی: ۴.۰۴%

· دامیننس تتر: ۳.۲۸%

· دامیننس سولنا: ۲.۶۱%

· دامیننس کاردانو: ۲%

· دامیننس ریپل: ۱.۶۵%

· دامیننس پولکادات: ۱.۲۱%

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

با وجود کاهش قیمت، مجموع معاملات و ساخت اکانت XRP در ماه نوامبر افزایش یافت

در ماه نوامبر(آبان)، تعداد کل تراکنش‌های پردازش شده در شبکه XRP از ۴۳.۳ میلیون در اکتبر به ۵۳.۳ میلیون در نوامبر افزایش یافت، در حالی که تعداد اکانت‌های جدید ایجاد شده نیز با ۱۱.۸ درصد افزایش به ۲۳۷۰۰۰ رسید. این داده‌ها از گزارش دارایی CryptoCompare در نوامبر ۲۰۲۱ به دست می‌آیند، که به جزئیات این موضوع اشاره می‌کند که فعالیت شبکه XRP حتی با وجود کاهش ۱۰.۲ درصدی قیمت ارز دیجیتال در طول ماه و بسته شدن کندل با قیمت ۰.۹۹ دلار، رشد کرده است.

این گزارش همچنین توضیح می‌دهد که کل هزینه تراکنش‌ها در شبکه XRP از اکتبر(مهر) تا نوامبر ۱۴۹ درصد افزایش یافته و به ۱۶۹,۰۰۰ دلار رسیده است و میانگین کارمزد تراکنش‌ها با افزایش ۱۰۸ درصدی به ۰.۳۲ دلار رسیده است. شایان ذکر است، این شبکه همچنین شاهد افزایش تراکنش‌های هر لجر از ۱۹۷۲ به ۲۵۰۱ در ماه نوامبر بود.

در حالی که تعداد اکانت‌های جدید ایجاد شده در شبکه XRP افزایش یافت، تعداد حذف اکانت‌ها نیز افزایش یافت. گزارش CryptoCompare اشاره می‌کند که حذف اکانت‌ها ۵۱۸ درصد افزایش یافته است، ماه نوامبر ۳۹۷۲۵ حساب حذف شده، در مقایسه با اکتبر که ۶۴۳۱ حساب حذف شده است.

با نگاهی به داده‌های زنجیره‌ای، گردآورنده داده‌های دارایی‌های رمزنگاری شده دریافت که دارایی‌های XRP «به شدت در میان آدرس‌هایی با بیش از ۱۰۰ میلیون XRP متمرکز است»، زیرا آدرس‌هایی با ۱۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد توکن ۴۲.۱ درصد از کل عرضه آن را به خود اختصاص داده‌اند.

آدرس‌هایی که کمتر از 10000 XRP دارند، تنها حدود ۲.۸۲ درصد از عرضه این ارز دیجیتال را کنترل می‌کنند. همانطور که CryptoGlobe گزارش داد، رائول پال، مدیر سابق گلدمن ساکس، مدت کوتاهی پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه شرکت کالیفرنیایی Ripple به دلیل فروش غیرقانونی XRP، توضیح داد که چرا او در XRP سرمایه گذاری کرده است و گفت که XRP “کاربردی” است و یک “نسبت ریسک / پاداش خارق‌العاده دارد” این ارز دیجیتال اخیراً در بزرگترین سوپرمارکت زنجیره‌ای در کرواسی، Konzum، به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته شده است. Konzum بیش از ۷۰۰ فروشگاه فیزیکی در کرواسی و بیش از ۱۰۰۰۰ کارمند دارد. اولین فروشگاه Konzum در سال ۱۹۵۷(۱۳۳۶) در زاگرب افتتاح شد.

پلتفرم Secretum، پیشران معاملات رمزارزها در بلاکچین سولانا می‌باشد

تجارت دارایی‌های رمزنگاری شده با وجود معضلات متعدد پیرامون آن همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. از آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰)، زمانی که بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده بود، گفته می‌شود که حجم آن به ۳.۸ تریلیون دلار رسیده است. به همین ترتیب، ارزش معامله در صرافی‌های غیرمتمرکز بزرگ (DEX)مانند Curve، Uniswap، و PancakeSwap بین آگوست ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ (مرداد ۱۳۹۹ تا مرداد ۱۴۰۰) حدود ۵۵۰ درصد افزایش یافت. به همین ترتیب، حجم معاملات صرافی بایننس (CEX) در ماه سپتامبر (شهریور) به ۷۸۹ میلیارد دلار رسیده است و ۴۵۴ میلیارد دلار (۳۹۰.۷ میلیارد یورو) در ماه ژوئیه (تیر). در حالی که حجم مشتقات در این بازه تقریباً ۲۵ درصد افزایش یافت و به ۱.۷ تریلیون دلار رسید.

با تمام نشانه‌های بالا، صرافی‌های غیرمتمرکز به تدریج سهم بازار را از صرافی‌های متمرکز تصاحب می‌کنند. محرک‌های اصلی این روند به دلیل جایگزینی صرافی‌های غیرمتمرکز با پروتکل‌های خودکاری است که یک مرجع متمرکز را جایگزین می‌کند که تجارت و مبادله مستقیم توکن ها را امکان پذیر می‌کند.

عامل دیگر این است که صرافی‌های غیرمتمرکز در مقایسه با صرافی‌های متمرکز کارمزد معاملاتی کمتری ارائه می‌دهند. همچنین کنترل کامل دارایی‌های کاربر را فراهم می‌کند، محدودیت‌های قضائی را از بین می‌برد و نیاز به رویه‌های احراز هویت را نفی می‌کند. حتی با وجود عوامل ذکر شده در بالا، صرافی‌های غیرمتمرکز هنوز در برخی از مؤلفه‌ها کاستی‌هایی دارند. اولاً، آنها فقط بر اساس قراردادهای هوشمند عمل می‌کنند که قابلیت‌های معاملاتی آنها را محدود می‌کنند. ثانیاً، اکثر صرافی‌های غیرمتمرکز نقدینگی محدودی ارائه می‌دهند، بنابراین قیمت دارایی‌ها اغلب به طور ناکارآمد قیمت گذاری می‌شوند.

سوما، ممکن است سرعت تراکنش‌ها کند باشد زیرا باید در شبکه بلاکچین توسط ماینرهای شبکه بررسی و تأیید شود، نه خود صرافی. در نهایت، اکثر پلتفرم‌های غیر متمرکز کاربر پسند نیستند، مستعد هک و سرقت سایبری هستند. به طور کلی، صرافی‌های غیر متمرکز نتوانسته اند چالش‌های امنیتی متعدد صرافی‌های متمرکز را حل کنند. بازار رو به رشد معاملات کریپتو نیز آن را بیشتر می‌طلبد، زیرا نیاز فوری به یک راه حل معاملاتی قطعی وجود دارد. این راه حل چیزی جز Secretum نیست. راه حلی که به زودی به بازار عرضه می‌شود سکرتیوم است. این پلتفرم اولین و تنها DAPP تجاری کاملاً غیرمتمرکز، رمزگذاری شده و ایمن است که بر روی بلاکچین سولانا ساخته شده است. سکرتیوم با نوآوری همراه است که امکان داد و ستد تمامی دارایی‌های رمزنگاری از جمله NFT ها را مستقیماً بین کاربران، از طریق یک پیام رسانی ترکیبی به علاوه معاملات فراهم می‌کند. ویژگی شاخص سکرتیوم تغییر اساسی در روش معاملاتی رمزارزها می‌باشد.

سکرتیوم دارای ویژگی‌های زیر است:

یک فرآیند ثبت نام امن و ناشناس، که فقط به آدرس کیف پول رمزنگاری کاربر نیاز دارد، بدون نیاز به ایمیل، نام یا سایر اطلاعات شخصی. یک رابط تجاری آسان، شهودی و صرفاً P2P برای ارسال و دریافت رمزارزها و NFT. یک تابع جستجوی منحصربفرد برای یافتن صاحبان دارایی‌های خاص NFT، که دو طرف را قادر می‌سازد تنها از طریق آدرس کیف پول و معامله به یکدیگر متصل شوند.

مزایای سکرتیوم نسبت به سایر صرافی‌های غیرمتمرکز

سکروتیم مزایای زیادی نسبت به صرافی‌های غیر متمرکز دارد. برای ذکر چند مورد، در سکرتیوم، خطر نشت داده‌های حساس وجود ندارد و محافظت کامل از هویت صاحبان دارایی‌های رمزنگاری فراهم شده است. تمام داده‌ها بر روی گره‌های (نود) مستقل و تأیید شده در شبکه سکرتیوم ذخیره می‌شوند.به لطف توانایی سولانا در انجام ۵۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه و میانگین هزینه هر تراکنش تنها ۰.۰۰۰۲۵ دلار، سکرتیوم کارمزدهای کم سابقه و معاملات تقریباً فوری دارد. این در مقایسه با ۰.۱ درصد تا ۰.۳ درصد هزینه‌های گس که معمولاً توسط صرافی‌های غیر متمرکز در شرایط مطلوب دریافت می‌شود خیلی مقرون به صرفه می‌باشد.معامله گران می‌توانند مستقیماً با یکدیگر تماس بگیرند و نقدینگی پنهان در بازارهای رمزنگاری را پیدا کنند، و زمان انجام معاملات را با یکدیگر در قیمت دلخواهشان هماهنگ شوند. به طور خلاصه، سکرتیوم با استفاده از قدرت بلاکچین سولانا، خود را به عنوان پلتفرمی با کارایی بالا برای ارائه مزایای منحصر به فرد به معامله‌گران رمزارزها، مورد توجه قرار می‌دهد.

تحلیلگران بیت کوین پیش بینی می‌کنند بیت کوین ۲۰ درصد دیگر سقوط کند

اصلاحات جهانی در بازار ارزهای دیجیتال که اکثر دارایی‌های دیجیتال را وارد محدوده رِنج شدید کرد، آب سردی بر پیکر همه معامله‌گران ارزهای دیجیتال بود که ممکن بود به پامپ‌های قوی و دوره‌های صعودی بی‌شمار عادت کنند، اما برخی تحلیل‌گران خاطرنشان می‌کنند که سقوط کنونی هنوز به پایان نرسیده است.

به گفته کیتی استاکتون از شرکت تحلیل تکنیکال Fairfield Strategies، چشم انداز بلندمدت در بازار ارزهای دیجیتال حتی پس از ضربه‌ی محکم به اکثر دارایی‌های دیجیتال در بازار صعودی باقی می‌ماند.

اولین شکست در روند بیت کوین در روز یکشنبه تأیید شد، زمانی که دارایی به شدت زیر خط روندی که به عنوان منطقه حمایتی در ۵۲۰۰۰ دلار عمل می‌کرد، سقوط کرد. در حال حاضر، اولین ارز رمزنگاری شده بسیار پایین‌تر از این نقطه با قیمت تقریباً ۴۷۷۰۰ دلار معامله می‌شود.

نقشه بازار رمز ارزها

سرنوشت بیت کوین چه می‌شود؟

منابع: آکادمی هلاکویی، یوبیتکس، کوینبیس، نوبیتکس، ارزدیجیتال. coin360.com

کد خبر 541112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.