اصفهانی‌ها برای نزول باران دست به آسمان شدند

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _شنبه، ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰_ را در ادامه می‌خوانید.

مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «رئیس‌جمهور: نباید از بانیان وضع موجود در مدیریت‌ها استفاده کرد» به بررسی سفر روز گذشته رئیس جمهور به استان لرستان پرداخت و نوشت: روز گذشته استان لرستان، مقصد یازدهمین سفر استانی رئیس‌جمهور بود؛ سفری که آیت‌الله رئیسی هدف آن را بررسی موانع و مشکلات استان عنوان کرد و گفت: این موانع و مشکلات بررسی و پیگیری می‌شود تا از بیکاری در استان بکاهیم و ظرفیت‌های استان بکارگیری شود. در چهارچوب همین رویکرد بود که رئیس‌جمهور در نخستین برنامه این سفر، پس از ورود به خرم آباد از کارخانه نیمه فعال یخچال‌سازی بوژان لرستان بازدید کرد و در گفت‌وگو با مدیران و کارگران این کارخانه در جریان ظرفیت‌ها و مشکلات این مجموعه تولیدی قرار گرفت. رئیس‌جمهور از مسئولان استان خواست با جدیت پیگیری کنند تا ظرفیت این کارخانه به طور کامل فعال شود. در این سفر، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی و وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس‌جمهور را همراهی کردند. بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی استان، دیدار با نخبگان، جانبازان، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به لرستان بود.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در فرودگاه خرم آباد، حضور در جمع مردم استان را توفیقی برای خود توصیف کرد و با بیان اینکه دوست داشتم در شهرهای مختلف این استان و اجتماعات مردمی حضور پیدا می‌کردم، گفت: اما شرایط کرونایی مانع حضور در اجتماعات مردمی می‌شود.

رئیس جمهور، با اشاره به سرکشی از برخی واحدهای نیمه تعطیل صنعتی استان در این سفر افزود: متأسفانه در این استان علی رغم ظرفیت‌های زیر ساختی خوبی که دارد، واحدهای صنعتی نیمه تعطیل یا تعطیل شده است، در حالی که نیاز به کار در این استان وجود دارد.

رئیسی با بیان اینکه این شرایط به‌شدت ما را رنج می‌دهد، ادامه داد: ظرفیت‌های بسیاری در این استان وجود دارد اما در این استان پسران و دختران تحصیل کرده زیادی داریم که بیکاری آنها را رنج می‌دهد.

اصفهانی‌ها برای نزول باران دست به آسمان شدند

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «وین مثبت و رو به جلو» به بررسی دومین روز مذاکرات وین پرداخت و نوشت: در دومین روز از دور جدید مذاکرات وین که از روز پنج شنبه آغاز شد، منابع حاضر در مذاکرات فضای گفت‌وگوها را مثبت ارزیابی کرده‌اند و نماینده روسیه نیز مذاکرات را رو به جلو دانسته است. تا همین یک هفته پیش مقامات و دیپلمات‌های اروپایی با اتهام‌زنی به ایران نسبت به دستیابی به نتیجه در مذاکرات ابراز تردید می‌کردند، اما به نظر می‌رسد که طرف‌های غربی گفت‌وگوهای وین این بار از در دیگری وارد سالن مذاکرات شده‌اند و رویکردی متفاوت از قبل را در پیش گرفته‌اند. به گزارش «جوان»، آب و هوای شهر وین، پایتخت اتریش طی چند روز گذشته سرد و برفی بود. برخلاف هوای سرد وین، آب و هوای سالن مذاکرات هتل کوبورگ گرم گرم است و گفت‌وگوها بر سر رفع تحریم‌ها میان هیئت ایرانی و دیگر اعضای توافق ۱+۴ جریان دارد. به نظر می‌رسد در این دور از مذاکرات نمایندگان کشورهای حاضر نسبت به دور قبل ارزیابی مثبت‌تری از نشست‌های برگزار شده دارند.

نخستین جلسه کارشناسی مذاکرات عصر پنج شنبه پس از نشست کمیسیون مشترک برجام با محور لغو تحریم‌ها به صورت دوجانبه با اتحادیه اروپا برگزار شد و روز جمعه هم کارگروه هسته‌ای با نمایندگان گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا مذاکره کرد. روسیه: مذاکرات رو به جلو است «میخائیل اولیانوف»، مذاکره‌کننده ارشد روسیه در وین در حساب توئیتری خود اعلام کرد که ایده‌های جدید ایران باید به درستی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و این یک اصل در دیپلماسی چندجانبه است.

وی افزود: «دلایلی برای این باور دارم که ایران در نشست کمیسیون مشترک برجام عمل‌گرایی زیادی از خود نشان داد و از طریق تلاش‌های عملی مشترک، ما شانس واقعی برای موفقیت داریم.» به گفته اولیانوف «در نشست ابتدایی دور دوم، برخی ابهامات مهم در گفت‌وگوی تیم‌های مذاکره‌کننده حل و فصل شده و مذاکرات رو به جلو ارزیابی می‌شود.» اولیانوف در مصاحبه با خبرنگاران روس که در خبرگزاری روسی «تاس» منتشر شده، گفت: ما موفق شدیم برخی سوءتفاهم‌ها را که باعث ایجاد تنش شده بودند، برطرف کنیم. همه تعهد خود به تلاش سازنده [برای احیای توافق هسته‌ای] را تأیید کردند.

اصفهانی‌ها برای نزول باران دست به آسمان شدند

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اصفهانی‌ها برای نزول باران دست به آسمان شدند» نوشت: نماز باران به امامت آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در خبرگان و امام جمعه موقت اصفهان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.
صبح جمعه مردم اصفهان از گروه‌های مختلف سنی و اقشار گوناگون با حضور در گلستان شهدای اصفهان نماز باران را به امامت آیت‌الله مهدوی امام جمعه موقت اصفهان اقامه کردند.

در این مراسم که با حضور پرشور عموم مردم اصفهان برگزار شد، اصفهانی‌ها دست به دعا از خدای بزرگ خواستند تا با لطف و رحمت خود اصفهان را از نعمت باران متنعم سازد. به واسطه کمبود بارش‌های جوی و بروز خشکسالی‌های پی‌درپی و سو مدیریت سالیان گذشته در مدیریت منابع آب، مسائل متعددی در فلات مرکزی ایران از جمله اصفهان ایجاد کرده و کشاورزان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

در هفته‌های گذشته جریان معاند و ضدانقلاب با تزویر و نیرنگ تلاش کرد با سوءاستفاده از مطالبات کشاورزان به ناامنی در اصفهان دامن بزند که با بصیرت کشاورزان و مردم غیور اصفهان این توطئه شوم نقش بر آب شد.

اصفهانی‌ها برای نزول باران دست به آسمان شدند

کد خبر 541050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.