آیا گونه اومیکرون باعث بروز عفونت مجدد می‌شود؟

محققان معتقدند حتی افرادی که پیش از این به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند نیز ممکن است به گونه اومیکرون ویروس کرونا آلوده شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که ایمنی طبیعی به دست آمده پس از مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ به این معنا نیست که فرد به گونه اومیکرون ویروس کرونا آلوده نمی‌شود؛ بنابراین لازم است افراد اقدامات پیشگیرانه را بیش از پیش رعایت کنند تا از خود و عزیزان خود محافظت کنند و میزان شیوع بیماری کووید -۱۹ نیز کاهش پیدا کند.

میزان انتقال‌پذیری گونه اومیکرون چقدر است؟

افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در آفریقای جنوبی به معنای افزایش خطر عفونت مجدد ناشی از گونه اومیکرون ویروس کرونا است. محققان پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که میزان انتقال‌پذیری گونه اومیکرون ویروس کرونا بسیار زیاد است و سریع‌تر از گونه دلتا منتقل می‌شود.

آیا گونه اومیکرون باعث بروز عفونت مجدد می‌شود؟

نتایج بررسی‌های اولیه انجام شده نشان می‌دهد حتی افرادی که پیش از این به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند نیز ممکن است به گونه اومیکرون ویروس کرونا آلوده شوند. گروهی از محققان در این زمینه مطالعه جدیدی انجام دادند و دو میلیون و ۷۹۶ هزار و ۹۸۲ فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در آفریقای جنوبی را مورد ارزیابی قرار دادند. این افراد ۹۰ روز پیش از تاریخ ۲۷ نوامبر سال ۲۰۲۱ آزمایش کرونا داده بودند. تعداد قابل توجهی از این افراد پس از تاریخ ذکر شده دوباره به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شدند، بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که گونه اومیکرون ویروس کرونا از نوامبر سال جاری باعث بروز عفونت مجدد شده است.

بهترین روش برای پیشگیری از مبتلا شدن به گونه اومیکرون چیست؟

محققان معتقدند که واکسیناسیون بهترین و مؤثرترین روش برای پیشگیری از ابتلاء به گونه اومیکرون ویروس کرونا است؛ بنابراین حتی در صورتی که پیش از این به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اید نیز باید واکسن کرونا را دریافت کنید. متخصصان به افراد بهبود یافته از بیماری کووید -۱۹ توصیه کرده‌اند که حداقل ۹۰ روز پس از اینکه تست کرونا منفی شد باید صبر کنند و سپس واکسن کرونا را دریافت کنند. با وجود اینکه احتمال بروز بیماری در میان افراد واکسینه شده نیز وجود دارد، اما شواهد ارائه شده نشان می‌دهد که این افراد نوع خفیف بیماری را تجربه می‌کنند. خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ پس از دریافت واکسن کرونا به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

به منظور پیشگیری از ابتلاء به گونه اومیکرون چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

بنابراین توصیه شده است که افراد همواره از ماسک استفاده کنند تا میزان انتقال بیماری کاهش پیدا کند. در این دوران لازم است افراد از حضور در محیط‌های شلوغ و بدون تهویه مناسب دوری کنند و فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنند. علاوه بر این، متخصصان معتقدند که پیروی کردن از رژیم غذایی سالم به بهبود عملکرد سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ کمک شایانی می‌کند. بنابراین لازم است افراد فیبر، ویتامین و مواد معدنی را در رژیم غذایی خود جای دهند و به میزان کافی آب بنوشند.

کد خبر 541042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.