عمران خان: جنگ سردی میان آمریکا و چین در راه است/ موافق تنش‌زدایی هستیم

نخست وزیر پاکستان گفت، کشورش به جای حمایت از «بلوک‌هایی» که یادآور بلوک‌های جنگ سرد هستند، می‌خواهد به تنش‌زدایی میان آمریکا و چین کمک کند.

به گزارش ایمنا، عمران خان، در نطق اصلی خود در یک سمینار امنیتی منطقه‌ای در اسلام‌آباد گفت، رقابت میان چین و آمریکا «دارد به سمت یک جنگ سرد دیگر حرکت می‌کند و بلوک‌های جدیدی در حال شکل‌گیری هستند.»

او گفت پاکستان نمی‌خواهد مانند دوران جنگ سرد آمریکا و شوروی، که در آن اسلام‌آباد از ائتلاف غرب به رهبری آمریکا حمایت کرد، درگیر یک جنگ سرد دیگر بشود.

وی تاکید کرد که «پاکستان باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تشکیل این بلوک‌ها بکند». پاکستان در اشغال افغانستان توسط شوری در دهه ۸۰ میلادی نیز، پایگاهی برای نیروهای مقاومت افغانستان بود، نیروهایی که تحت حمایت آمریکا بوده و با نام «جهاد اسلامی» شناخته می‌شدند.

این اظهارات عمران خان یک روز پس از آن مطرح شد که دولتش اعلام کرد که در نشست دموکراسی به رهبری آمریکا که در آن تایوان دعوت شده اما چین دعوت نشده است، شرکت نخواهد کرد.

وزارت خارجه پاکستان علت مشخصی برای این عدم شرکت، اعلام نکرد اما به گفته یک مقام ناشناس دولت این کشور، حضور تایوان در این نشست با سیاست «چین واحد» که پاکستان حامی آن است، در تضاد است.

منبع: ایسنا

کد خبر 540926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.