اومیکرون به همسایه شرقی ایران رسید

‌پاکستان شناسایی «اومیکرون» به عنوان گونه جدید و جهش یافته ویروس کرونا در این کشور را تأیید و اعلام کرد: یک شهروند بازگشتی از انگلیس به کرونای جدید مبتلا است.

به گزارش ایمنا، دولت پاکستان در واکنش به شیوع سویه جدید کرونا در آفریقا، تمامی پروازهای کشوری و شرکت‌های خصوصی به مقصد کشورهای آفریقایی را متوقف و ورود مسافران را نیز از این کشورها ممنوع کرد.

ابتلاء به اومیکرون در یک زن پاکستانی روز پنجشنبه در شهر «کراچی» تأیید شد و اداره بهداشت این کشور در تلاش برای یافتن سابقه سفرهای خارجی این شهروند هستند.

مسئولان پاکستانی اعلام کردند: شهروند مبتلا به سویه جدید کووید -۱۹ تحت مراقبت است در عین حال بیم آن می‌رود که برخی دیگر نیز از زمان ورود این بیمار به کراچی تا زمان تشخیص ابتلاء به کرونای جدید، به اومیکرون مبتلا شده باشند.

دولت پاکستان در واکنش به شیوع سویه جدید کرونا در آفریقا، تمامی پروازهای کشوری و شرکت‌های خصوصی به مقصد کشورهای آفریقایی را متوقف و ورود مسافران را نیز از این کشورها ممنوع کرد.

از زمان شیوع کرونا در پاکستان (یعنی از هفتم اسفندماه ۹۸) تاکنون ۲۸ هزار و ۸۰۳ نفر از بیماران کرونایی جان سپردند. در مجموع یک میلیون و ۲۸۸ هزار ۵۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

منبع: عصر ایران

کد خبر 540828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.