۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
قیمت بیت کوین کاهش می‌یابد؟

در حال حاضر بیت کوین زیر سطح ۵۰ هزار دلار قرار دارد و احتمال افت قیمتی در صورت بسته شدن کندل روزانه زیر این سطح وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار ارزهای دیجیتال امروز با نوسانات و اخبار متفاوتی رو به رو بود که می‌توانید این اخبار را در زیر بخوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

·:BTCقیمت بیت کوین کاهش می‌یابد؟بیت‌کوین ۴۹ هزار ۳۴۵ دلار.

·:ETHقیمت بیت کوین کاهش می‌یابد؟اتریوم ۴ هزار و ۳۱۲ دلار.

· BNBقیمت بیت کوین کاهش می‌یابد؟: بایننس‌کوین ۵۹۲ دلار و ۸۷ سنت.

· ADAقیمت بیت کوین کاهش می‌یابد؟: کاردانو ۱ دلار و ۳۶ سنت.

· DOGEقیمت بیت کوین کاهش می‌یابد؟: دوج‌کوین ۱۷ سنت.

· XRPقیمت بیت کوین کاهش می‌یابد؟: ریپل ۹۱ سنت.

· DOTقیمت بیت کوین کاهش می‌یابد؟: پولکادات ۲۸ دلار و ۶۷ سنت.

· SOLقیمت بیت کوین کاهش می‌یابد؟: سولنا ۱۸۸ دلار ۴۱ سنت.

· SHIBقیمت بیت کوین کاهش می‌یابد؟: شیبا این و ۰۰۰۰۳۷/. دلار.

· Avalancheقیمت بیت کوین کاهش می‌یابد؟: اوالانچ ۹۰ دلار ۳۳ سنت.

مواردی مانند: تتر(Tether)، یو اس دی کوین(Usd coin) و بایننس یواس‌دی (Binance usd) استیبل کوین(Stabel coin) هستند. استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده ۱ دلار است و همواره در همین سطح باقی می‌مانند.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

قیمت بیت کوین کاهش می‌یابد؟

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین در سطح ۵۰ هزار دلار حمایت بسیار مهمی دارد که در این روزها باید بررسی کرد که آیا می‌تواند از این سطح بازگردد یا با شکست این سطح مجدداً وارد روند نزولی می‌شود. در حال حاضر در زیر سطح ۵۰ هزار دلار قرار دارد و احتمال افت قیمتی در صورت بسته شدن کندل روزانه زیر این سطح وجود دارد. (سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۹ واحد

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای پنج وضعیت می‌باشد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

قیمت بیت کوین کاهش می‌یابد؟

· (Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

· (Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

· (Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

· (Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

· (Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آنها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

دامیننس

قیمت بیت کوین کاهش می‌یابد؟

· دامیننس بیت کوین: ۴۰.۶۷%

· دامیننس اتریوم: ۲۱.۷۰%

· دامیننس بی ان بی: ۴.۰۴%

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

جمع آوری ۴.۴ میلیون دلار سرمایه توسط پلتفرم دیفای ۲.۰ به نام JellyFi.

JellyFi یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز (DeFi) که متخصص در وام‌های رمزنگاری تحت وثیقه است، ۴.۴ میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری اولیه به رهبری Lemniscap جمع‌آوری کرده است. همچنین شرکت‌های ParaFi Capital، Tioga Capital، White Star Capital، DeFiance Capital، True Ventures، Divergence Ventures، AngelDAO، Digital Currency Group و Genesis Trading نیز در این دور سرمایه گذاری مشارکت داشتند، به علاوه برخی از سرمایه گذاران به عنوان حامی بودند.

نحوه‌ی عملکرد این پلتفرم

ماسرون در مصاحبه‌ای گفت که جیلی فای نوعی بازار برای خطوط اعتباری است که در آن وام گیرندگان و وام دهندگان بر اساس رقابتی ترین نرخ‌های کشف شده توسط بازار مطابقت داده می‌شوند. وام گیرندگان کارمزد نگهداری اندکی می‌پردازند و وام دهندگانی که نرخ‌های آنها بسیار بالاست و نمی‌توانند با آن مطابقت داشته باشند، نقدینگی خود را به غول دیفای، Aave منتقل می‌کنند، جایی که آنها بازدهی به اضافه کارمزد و هزینه‌ی نگهداری اندکی دریافت می‌کنند.

جدا از بودجه اولیه، جیلی فای از شریک اصلی خود، Aave کمک مالی به مبلغ ۷۰,۰۰۰ دلار در مرحله دسته دریافت کرده است. ماسرون گفت: به آنچه در امور مالی سنتی می‌گذرد نگاه کنید، همه چیز در مورد وام‌های کم وثیقه ساخته شده است و موارد استفاده بسیار سختی وجود دارد که اگر آنها را نداشته باشید، امکان پذیر نیست. بنابراین بحث این نیست که آیا این کار خطرناک است یا اینکه باید آن را انجام دهیم یا نه. ما باید آن را انجام دهیم. هیچ گزینه دیگری وجود ندارد و همه ما آن را می‌دانیم.”

رودریک ون (Roderik van)، بنیانگذار لمنیسکپ، با تأیید نظر ماسرون، گفت که سیستم مالی به یک سیستم اعتباری نیاز دارد. رودریک ون در مصاحبه‌ای گفت: «اولین رویکرد دیفای ۱.۰ بیش از حد بودن میزان وثیقه بود، البته به خوبی کار می‌کند و به بازدهی بالایی دارد. اما شما نمی‌توانید تأمین مالی را با وثیقه گذاری بیش از حد جایگزین کنید. بنابراین این اقدام اخیر جیلی فای در مورد راه اندازی کردن آن و ایجاد بازارهای بزرگ اعتبار است.

متا تمامی مشاغل تحت کنترل ارتش میانمار را از پلتفرم‌ها ممنوع می‌کند

پلتفرم متا که قبلاً فیس‌بوک ( (NASDAQ:FB نامیده می‌شد، روز چهارشنبه اعلام کرد که با گسترش محدودیت‌های قبلی خود بر روی نیروهای امنیتی کشور، حضور تمامی مشاغل تحت کنترل نظامی میانمار را در پلتفرم‌های خود ممنوع می‌کند.

این غول فناوری ایالات متحده قبلاً در ماه فوریه (بهمن ۱۳۹۹) اعلام کرده بود که همه نهادهای مرتبط با ارتش موسوم به Tatmadaw را از تبلیغات در پلتفرم‌های خود منع می‌کند. رافائل فرانکل (Rafael Frankel)، مدیر سیاست عمومی اقیانوس آرام متا برای کشورهای نوظهور، آسیا و اقیانوسیه، گفت: «این اقدام بر اساس مستندات گسترده جامعه بین‌المللی و جامعه مدنی درباره نقش مستقیم این مشاغل در تأمین مالی Tatmadaw است.»

ارتش میانمار در ماه فوریه، دولت منتخب دموکراتیک آنگ سان سوکی (Aung San Suu Kyi) را در یک کودتا سرنگون کرد و اعتراضات گسترده‌ای را در پی داشت.

سخنگوی حکومت نظامی، که خود فیسبوک را در ماه فوریه ممنوع کرد، به تماس‌هایی که خواستار اظهار نظر بودند، پاسخ نداد.

فرانکل گفت متا این شرکت‌ها را بر اساس گزارش سال ۲۰۱۹(۱۳۹۸) یک مأموریت سازمان ملل در میانمار، تحقیقات گروه‌های فعال عدالت برای میانمار و کمپین برمه بریتانیا و همچنین مشاوره با جامعه مدنی شناسایی می‌کند. او به رویترز گفت که قبلاً بیش از ۱۰۰ حساب کاربری، صفحه و گروه مرتبط با مشاغل تحت کنترل ارتش را حذف کرده است.

فیس بوک نقش بزرگی را در میانمار به عنوان کانال اینترنتی غالب بازی می‌کند و همچنان توسط معترضان علیه حکومت نظامی و سربازان به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. فیس بوک پس از اینکه تحت انتقاد شدید بین المللی به دلیل عدم کنترل کمپین‌های نفرت آنلاین قرار گرفت، از ارتش عقب نشینی کرد و از زمان کودتا اقداماتی را برای محافظت از کاربران میانماری ارائه کرد. این پلتفرم همچنین با شکایت ۱۵۰ میلیارد دلاری پناهندگان روهینگیا (Rohingya)به دلیل عدم اقدام علیه سخنان تنفرآمیز علیه اقلیت مسلمان روهینگیا که به خشونت کمک کرده است، مواجه است.

بانک مرکزی به بانک‌های تایلند می‌گوید معاملات ارزهای دیجیتال را ارائه نکنند

بانک تایلند اعلام کرده است که نمی‌خواهد بانک‌های تجاری مستقیماً در معامله دارایی‌های کریپتو دخالت داشته باشند.

این حکم در ۷ دسامبر (۱۶ آذر) از سوی مدیر ارشد بانک مرکزی چایاوادی چای آنانت (Chayawadee Chai-Anant) صادر شد که به خطرات مرتبط با نوسانات بالای قیمت اشاره کرد.

ما نمی‌خواهیم بانک‌ها مستقیماً در معامله دارایی‌های دیجیتال درگیر شوند، زیرا بانک‌ها (مسئول) سپرده‌های مشتریان و مردم هستند و ریسک وجود دارد.»

طبق گزارش بانکوک پست، آخرین سری سرکوب دارایی‌های دیجیتال توسط بانک مرکزی در زمانی انجام می‌شود که بانک‌های تجاری در صرافی‌های ارزهای دیجیتال محلی سرمایه گذاری کرده‌اند.

در اوایل نوامبر(اواسط آبان)، قدیمی‌ترین بانک تجاری تایلند، Siam Commercial Bank (SCB) ،اعلام کرد که ۵۱ درصد از سهام بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال این کشور، Bitkub را به دست می‌آورد. در آگوست(مرداد)، صرافی رمزارزی زیپمکس ۱.۳ میلیارد دلار سرمایه از پنجمین وام دهنده بزرگ کشور، Bank of Ayudhya جذب کرد.

بانک تایلند ((BoT علیرغم محبوبیت روزافزون آنها در این کشور در میان افراد، شرکت‌ها و بانک‌ها، موضع سخت گیرانه تری در برابر دارایی‌های دیجیتال اتخاذ کرده است. بانک مرکزی همچنین نسبت به استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت کالاها و خدمات ابراز نگرانی کرده است. در گزارش مرتبط در ۸ دسامبر (۱۷ آذر)، Chai-Anant اظهار داشت که دارایی‌های دیجیتال می‌تواند برای بازرگانان و مصرف‌کنندگان مضر باشد زیرا “با نوسانات قیمت بالا و خطرات سرقت سایبری، نشت داده‌های شخصی و پولشویی مرتبط است.” اگر دارایی‌های دیجیتال به طور گسترده‌ای به عنوان وسیله پرداخت برای کالاها و خدمات مورد استفاده قرار گیرند، چنین خطراتی می‌تواند بر ثبات سیستم پرداخت، ثبات مالی و حمایت از مصرف کننده تأثیر بگذارد.

نقشه بازار رمز ارزها

قیمت بیت کوین کاهش می‌یابد؟

کد خبر 540820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.