بارسلونا در لیگ اروپا، تجربه‌ای جدید یا خاطره‌ای کهنه؟ 

برای اولین بار از فصل ۲۰۰۰ بارسلونا نتوانست به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند و راهی لیگ اروپا شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، بارسلونا غایب اصلی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود، تیمی که پس از سال‌ها یک بار دیگر از صعود به این مرحله و حضور در جمع ۱۶ تیم برتر اروپا بازماند.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، امشب با بازی آتالانتا - ویارئال به اتمام می‌رسد و در میان تمام تیم‌هایی که از صعود به مرحله حذفی رقابت‌ها بازمانده اند، کاتالان‌ها بزرگترین نام هستند. بارسلونا پس از شکست سه بر صفر مقابل بایرن مونیخ، جای خود در مرحله بعدی را به بنفیکا داد تا نماینده کشور پرتغال به دور حذفی برسد.

آخرین باری که بارسلونا نتوانست به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند، فصل ۲۰۰۰ بود. بارسایی ها در آن فصل پس از تیم‌های میلان و لیدز در گروه خود سوم شدند و به مرحله بعدی نرسیدند. بدون شک رسیدن به لیگ اروپا، احتمالاً پایین‌ترین نقطه‌ای است که ژاوی و بازیکنانش تصور می‌کردند در آن حضور داشته باشند. هافبک سابق بارسا که با این تیم قهرمانی‌های متعدد در اروپا را تجربه کرد، حالا باید تیمش را در دیگر رقابت اروپایی هدایت کند.

تیم محبوب کاتالونیا از زمانی که نام جدید لیگ اروپا در سال ۲۰۰۹ به جام سابق داده شد، هرگز در این رقابت‌ها شرکت نکرده است. در واقع فرمت جدید و نام جدید این رقابت‌ها برای بارسلونا تازگی دارد و شاگردان ژاوی باید برای اولین بار در صورت نهایی شدن صعود به این مسابقات با نام بارسلونا در لیگ اروپا مسابقه دهند.

با وجود پنج قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، بارسا در ۱۱ فصل حضور خود در رقابت‌های موسوم به لیگ اروپا و فرمت قبلی آن، هیچ گاه موفق به کسب حتی یک عنوان قهرمانی هم نشده است. با این حال بارسلونایی‌ها چهار بار به مرحله نیمه نهایی این مسابقات صعود کرده اما در مقابل رقیبانی چون لیورپول، آیندهوون و بایرن شکست خورده اند.

شاید کسب سهمیه در لالیگا نیز هدف دور از دسترسی برای بارسلونا باشد. بدون شک این تیم راه سختی را در لالیگا خواهد داشت و نتایج آن‌ها تا این لحظه نیز امیدوارکننده نیست. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که ژاوی تمام تلاش خود و بازیکنانش را به کار گیرد تا با قهرمانی در لیگ اروپا، جواز حضور مستقیم در لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده را نیز کسب کند.

کد خبر 540812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.