اهدای ۶۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد اصفهان

صبح امروز طی مراسمی ۶۰۰ سری جهیزیه به همت کمیته امداد استان اصفهان، شرکت پالایش نفت اصفهان، گروه صنعتی انتخاب و تعدادی از صنوف اصفهان به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کریم زارع امروز _ پنجشنبه ۱۸ آذرماه_ در مراسم اهدای ۶۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: مجموعه هیئت مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان در سال‌های گذشته همواره برای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود در کنار کمیته امداد بوده است.

وی افزود: این شرکت در سال گذشته بیش از یک هزار و ۵۰۰ تبلت به دانش‌آموزان خانواده امداد اهدا کرد به طوری که دانش‌آموزی به دلیل نداشتن وسایل کمک آموزشی ترک تحصیل نکردند و در سال گذشته بیش از چهار هزار تبلت و گوشی به کمک خیران به دانش‌آموزان اهدا شد.

اهدا ۶۰۰ سری جهیزیه با ارزش ۱۸ میلیارد تومان و رونمایی از QR کد کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد اصفهان گفت: ۶۰۰ سری جهیزیه با ارزشی بیش از ۱۸ میلیارد تومان تهیه شده است، بیش از پنج هزار و ۴۰۰ فرزند خانواده امداد تحت حمایت شرکت زمهریر قرار گرفته و این مجموعه بیش از چند میلیارد تومان به صورت مستقیم به این فرزندان هدیه کرده‌اند، همچنین همواره در تهیه گوشت، سبد جهیزیه و … در کنار کمیته امداد بوده‌اند.

زارع اضافه کرد: در مجموعه کمیته امداد اکنون حدود ۱۰۰ هزار حامی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به شرکت‌های بزرگ و خیر اشاره کرد که در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود در این راه خیر قدم برمی‌دارند، با حضور اقشار مختلف مردم در صنوف مختلف اصفهان در کنار کمیته امداد، این مجموعه توانست در کمک به مددجویان به خوبی ایفای نقش کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز از طرح QR کد کمیته امداد هم رونمایی خواهد شد، برای ترویج امور خیر و فرهنگ در جامعه و ایجاد بستری که مردم بتوانند صدقات خود را به راحتی به نیازمندان برسانند این امکان فراهم شده تا مردم به راحتی با استفاده از این کد به هر میزان که تمایل دارند، صدقات خود را به حساب کمیته امداد واریز کنند.

صدها میلیارد کمک نقدی برای مقابله با کرونا در اصفهان / فعالیت‬ بین‌المللی ۱۰ خیریه در اصفهان

در ادامه، سیدمحسن سجاد، مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان اظهار کرد: توصیه دین و بزرگان بر ازدواج بوده که مبنای حرکت فرهنگی است، در فرهنگ ما مسئله ازدواج به گونه‌ای است که خانم‌ها با لباس سفید به خانه بخت می‌روند و با لباس سفید به دیار باقی رخت بر می‌بندند و در تمام مسیر زندگی با همسر خود همراه هستند.

وی افزود: هیچ جامعه و نظامی بدون داشتن فرهنگ دوام، قوام، مانایی و پویایی نخواهد داشت، آنها که مبنای فرهنگی ندارند در مسیر حرکت رو به جلو دچار موانعی می‌شوند اما فرهنگ ما بر اساس قانون اساسی و قرآن که کتاب انسان سازی برای زندگی اجتماعی است مسیر حرکت در آن را مشخص کرده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان گفت: امروز ۱۸ میلیارد تومان هزینه جهیزیه شده که به نوعروسان تقدیم می‌شود، بیش از صدها میلیارد تومان کمک‌های نقدی در زمینه مبارزه با پاندمی کووید ۱۹ در اصفهان توسط مردم و خیران هزینه شده است.

سجاد تصریح کرد: بیش از ۱۰ خیریه در اصفهان در سطح بین‌المللی فعال بوده و در فضای دیپلماسی خارجی فعالیت می‌کنند.

توسعه اشتغال بزرگترین کمک به نسل جوان است

همچنین محمدرضا دیانی، مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب در این مراسم، اظهار کرد: در قبال وظایفی که امروز در جامعه اسلامی که زیر پرچم اهل بیت قرار گرفته، مسئولیت‌هایی داریم که اکنون فاصله زیادی با انجام آن دادیم، فاصله طبقاتی و مشکلات اقشار آسیب‌پذیر جامعه رو به افزایش بوده مشکلات معیشتی بر بخش عمده‌ای از مردم حاکم شده و لازم است در این راستا گام‌های بلندتری برداشته شود.

وی افزود: این در حالی است که ثروت‌های هنگفت و درآمدهای سرشاری در بخش‌های اقتصادی وجود دارد، البته نباید تنها کمک‌های خیرانه داشت و لازم است برای اشتغال هم بسترسازی انجام شود. توسعه اشتغال بزرگترین کمک به نسل جوان است.

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب گفت: به واسطه فداکاری و جانفشانی شهید قاسم سلیمانی گروه صنعتی انتخاب تصمیم گرفت قدمی در راه ایشان بردارد، در پی این اتفاق تصمیم گرفته شد سبدی از لوازم خانگی برای اقشار کم درآمد در این گروه تولید شود، این محصولات کیفیت و دوام کافی داشته و در عین حال ساده است.

کمک‌رسانی پالایشگاه اصفهان به مردم در مقاطع مختلف

محمدصادق حاجیان مدیر روابط عمومی پالایشگاه اصفهان هم در این مراسم اظهار کرد: شرکت پالایش نفت اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های کشور که ۲۰ درصد از سوخت مورد نیاز کشور را تولید می‌کند و تمام بنزین تولیدی آن استانداردهای بین‌المللی دارد.

وی افزود: این شرکت در فرصت‌های مختلف کمک‌رسانی به جامعه را سرلوحه کار خود قرار داده و اکنون کارکنان این شرکت علاوه بر تأمین سوخت در زمینه‌های مختلف هم به مردم کمک‌رسانی می‌کنند.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه اصفهان گفت: پالایشگاه اصفهان همواره در بلایای طبیعی کمک‌هایی را در سطح جامعه داشته که یکی از آنها کمک در تهیه جهیزیه برای جوانان بوده است.

حاجیان تصریح کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا هم کمک‌های وسیعی توسط این شرکت برای تأمین اقلام ضروری مورد نیاز بیمارستان‌ها و تأمین مالی مراکزی همچون دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌ها اقدامات لازم انجام شد.

کد خبر 540776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.