انتقال شنبه بازار به مکان سابق نیازی به بررسی کارشناسی ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: با توجه اینکه خیابان میرزاکوچک خان (مکان سابق بازار هفتگی شنبه بازار) در طرح تفصیلی آینده این شهر، توسط مشاور به عنوان محل برگزاری بازار سنتی دیده شده، انتقال دوباره بازار به این مکان نیازی به بررسی کارشناسی ندارد.

شعبان جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شنبه بازار بندرانزلی، در خرداد ۱۳۹۴ پس از چندین دهه برپایی در جوار رودخانه با مصوبه شورای اسلامی شهر به محوطه انبار اداره قند و شکر سابق انتقال یافت، اما پس از این جابه‌جایی مزاحمت‌ها و مشکلاتی به لحاظ سرو صدا و پارک بیش از حد خودرو در کوچه‌های مجاور برای ساکنین این منطقه ایجاد و باعث رنجش خاطر و شکایت بسیار زیاد شهروندان شد.

وی افزود: در روزهای شنبه با برپایی بازار، ترافیک شدیدی در خیابان نواب ایجاد می‌شود و شهروندان را هنگام عبور از کمربندی با مشکل ترافیک شدید و خطر وقوع تصادف مواجه می‌کند و افرادی که وسیله نقلیه شخصی ندارند هنگام رفتن به بازار متحمل هزینه زیادی برای ایاب و ذهاب می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی خاطرنشان کرد: بازار هفتگی همواره حس نوستالژیک برای شهروندان بندرانزلی دارد و مردم روزهای شنبه با علاقه و شوق فراوان محصولات محلی و اقلام مورد نیاز خود را از آن خریداری می‌کنند؛ در چند سال گذشته، همواره انتقال بازار به مکان سابق (خیابان میرزا کوچک‌خان) یکی از مطالبات اصلی آنان بوده است.

وی تاکید کرد: انتقال بازار هفتگی (شنبه بازار) انزلی به مکان سابق در دوره پنجم شورای اسلامی شهر مصوب شده است و به دلیل درخواست‌های زیاد شهروندان، انتقال بازار به محل سابق باید انجام شود.

جعفری تصریح کرد: متأسفانه بعضی از اعضای شورا بحث‌هایی را مطرح می‌کنند که انتقال شنبه بازار به مکان سابق باید توسط کارشناس بررسی شود، در حالی که این موضوع نیازی به کارشناسی ندارد. زیرا خیابان میرزا کوچک خان در طرح تفصیلی آینده این شهر، توسط مشاور به عنوان محل برگزاری بازار سنتی دیده شده و حدود هفت سال بر روی طرح مطالعه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شورای تأمین این شهرستان برای انتقال شنبه بازار به مکان سابق الزاماتی همچون تأمین روشنایی، احداث سرویس بهداشتی و تمهیدات ترافیکی را تعریف کرده بود که این شرایط در حال حاضر توسط شهرداری فراهم شده و بازار هفتگی بدون هیچ مشکلی آماده انتقال است.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 540771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.