آیا دز تقویت کننده واکسن فایزر در برابر اومیکرون موثر است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دز سوم واکسن کرونا مقدار مشابهی آنتی بادی علیه گونه اومیکرون ایجاد می‌کند که در مورد گونه‌های دیگر این مقدار آنتی بادی با دریافت دو دز ایجاد می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) پیش از این اعلام کرد که واکسن‌های تولید شده باید همچنان خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ به دلیل آلوده شدن به گونه اومیکرون را کاهش دهد، بنابراین محققان در سراسر جهان در حال انجام بررسی‌های لازم در این زمینه هستند.

مدیر اجرایی شرکت فایزر روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور محافظت در برابر گونه اومیکرون ویروس کرونا باید دز تقویت کننده واکسن فایزر را دریافت کرد. دریافت دز اول و دوم و همچنین یک دز تقویت کننده بهترین اقدام برای پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ در نظر گرفته شده است.

محققان شرکت فایزر و بیون-تک اعلام کرده‌اند که این نتایج بر اساس داده‌های اولیه به دست آمده بوده است و آن‌ها همچنان در حال جمع‌آوری داده‌ها و ارزیابی اثربخشی واکسن‌ها در دنیای واقعی هستند. به نظر می‌رسد که دو شرکت فایزر و بی ون-تک در حال تولید واکسن اختصاصی برای گونه اومیکرون هستند و امیدوار هستند که طی ۱۰۰ روز آینده آن را تولید خواهند کرد و برای دریافت مجوزهای لازم اقدام می‌کنند.

به گفته محققان، دز تقویت کننده واکسن کرونا فایزر باعث می‌شود میزان آنتی بادی در بدن تا ۲۵ برابر افزایش پیدا کند و سطح محافظت از بدن دو برابر بیشتر از دو دز اولیه شود. هنوز اطلاعات قابل توجهی در مورد میزان تأثیرگذاری واکسن‌های مدرنا، جانسون اند جانسون و موارد دیگر بر گونه جدید ویروس کرونا وجود ندارد. هنوز هیچ شواهدی ارائه نشده است که نشان دهد گونه اومیکرون می‌تواند میزان تأثیر واکسن‌ها را خنثی کند

کد خبر 540739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.