برپایی جشن میلاد حضرت زینب (س) امروز و فردا در گذر چهارباغ

قائم مقام جامعه زینب (س) استان اصفهان گفت: روز پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ غرفه‌هایی که مخاطبان آن‌ها کودکان، نوجوانان و جوانان هستند در گذر چهارباغ برپا بوده و جشن ولادت حضرت زینب (س) جمعه عصر از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ برگزار خواهد شد.

فاطمه سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص جامعه زینب، اظهار کرد: جامعه زینب (س) یک تشکل فرهنگی، عقیدتی، اجتماعی و سیاسی است که در سال ۱۳۷۰ تشکیل شد. جامعه زینب (س) یک تشکل یا حزب صرفاً سیاسی نبوده و بیشتر از نظر فرهنگی فعالیت دارد.

وی افزود: گروه‌های مختلف فعال در جامعه زینب (س) شامل گروه‌های سنی ۱۰ تا ۱۲ سال با نام دختران بهشت، دانش‌آموزان کلاس ششم تا دوازدهم با نام مرواریدهای شهر و گروه سنی ۱۸ تا ۲۳ سال با نام عقیق است، این سه گروه بیشتر به کارهای فرهنگی مشغول هستند و با توجه به تعبیر امام که می‌گویند "سیاست ما عین دیانت ماست" فرهنگ و مهارت‌هایی که می‌آموزند در راستای اهداف انقلاب است.

قائم مقام جامعه زینب استان اصفهان ادامه داد: جامعه زینب (س) حدود ۳۰ سال است، هر ساله در سالروز ولادت حضرت زینب (س) را در مکان‌های مختلف مانند کتابخانه مرکزی و تالار هنر جشن می‌گیرد. سال گذشته و امسال به علت شیوع کرونا و به علت مخاطب زیاد جشن، سعی بر گرفتن جشن در مکان‌های باز بوده است. سال گذشته جشن در بیمارستان عیسی بن مریم اصفهان برای بیماران کرونایی و پرستاران برگزار شد و در سال جاری این جشن در گذر چهارباغ برگزار خواهد شد تا جامعه با شادی اهل بیت همراه شود.

برگزاری جشن ولادت حضرت زینب عصر امروز و فردا در گذر چهارباغ

وی با اشاره به مکان و زمان برگزاری جشن ولادت حضرت زینب (س)، تصریح کرد: امروز پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰، غرفه‌هایی که مخاطبان آنها کودکان، نوجوانان و جوانان هستند در گذر چهارباغ برپا می‌شود همچنین جشن ولادت حضرت زینب (س) عصر فردا _جمعه، ۱۹ آذرماه_ از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در گذر چهارباغ برگزار خواهد شد و این برنامه‌ها به صورت جنگ شادی و سرود است. برای این جشن از شخصیت‌ها، بزرگان و نیروهای شاخص شهر دعوت شده است.

سهرابی خاطرنشان کرد: در کنار جشن تمام شاخه‌های فعال در جامعه زینب در این غرفه‌ها فعالیت می‌کنند. افراد حاضر در جامعه زینب و مؤسسه دختران بهشت در این غرفه‌ها برنامه‌هایی مربوط به جشن‌های تکلیف و مراسم دانش‌آموزی و نمایش عروسکی و نمایش‌های با مفاهیم دینی برگزار می‌کنند.

وی افزود: جوانان جامعه زینب عمدتاً دانشجو هستند. در گذر چهارباغ قسمت مشاوره جوان و خانواده نیز برپا است و هر یک از غرفه‌ها فعالیت‌های مختلفی را پوشش می‌دهند تا افراد رهگذر در چهارباغ بتوانند از آن استفاده کنند.

کد خبر 540735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.