آخرین جزئیات حادثه واژگونی مینی‌بوس دانش‌آموزان در کرمانشاه

روز گذشته واژگونی سرویس مدرسه در محور هلشی ماهیدشت کرمانشاه دو کشته و ۱۶ زخمی بر جای گذاشت که معاون وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استان کرمانشاه از آخرین وضعیت آنها مطلع شدند همچنین وزیر آموزش و پرورش و سخنگوی دولت درگذشت دو دانش آموز در این حادثه را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکبر آزادی مسئول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: واژگونی سرویس مدرسه در محور هلشی ماهیدشت کرمانشاه دو کشته و ۱۶ زخمی بر جای گذاشت.

وی افزود: یک دستگاه مینی‌بوس سرویس مدارس حدود ساعت ۸:۵۰ صبح چهارشنبه در محور هلشی به ماهیدشت واژگون شد که متأسفانه در این حادثه دو نفر جان خود را از دست دادند و ۱۶ نفر نیز مصدوم شدند که نیروهای اورژانس مصدومان را به بیمارستان طالقانی منتقل کردند.

علت حادثه عدم توجه به جلو ناشی از مه گرفتگی شدید هوا

کیخسرو دستغیب رئیس پلیس راه استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه برخورد کامیون از پشت با مینی‌بوس علت سانحه بوده است، گفت: محور هلشی به ماهیدشت محور فرعی است که صبح روز گذشته مه گرفتگی داشته و راننده کامیون بر اثر مه دید کافی نداشته و از پشت با مینی‌بوس برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه بر اثر شدت این برخورد مینی‌بوس ۲۰ متر جلوتر واژگون می‌شود، افزود: این مینی‌بوس سرویس مدرسه بوده است و سرنشینان آن دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول بوده‌اند.

رئیس پلیس راه کرمانشاه مقصر این حادثه را راننده مینی‌بوس به دلیل عدم توجه به جلو ناشی از مه گرفتگی شدید هوا اعلام کرد.

سخنگوی دولت جان‌باختن دو دانش‌آموز کرمانشاهی را تسلیت گفت

سخنگوی دولت جان باختن دو تن از دانش آموزان کرمانشاهی بر اثر تصادف را تسلیت گفت. علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با ابراز تأسف از حادثه تصادف مینی‌بوس حامل دانش آموزان در ماهیدشت شهرستان کرمانشاه، جان‌باختن دو تن از دانش‌آموزان را تسلیت گفت.

بر اثر برخورد صبح امروز مینی‌بوس حامل دانش آموزان دختر ساکن روستاهای بخش ماهیدشت کرمانشاه با یک دستگاه خودرو سنگین در محور هلشی - ماهیدشت، متأسفانه دو تن جان باختند و ۱۶ نفر هم مصدوم شدند.

آخرین جزئیات حادثه واژگونی مینی‌بوس دانش‌آموزان در کرمانشاه

دلجویی معاون وزیر آموزش و پرورش از حادثه دیدگان تصادف

معاون وزیر آموزش و پرورش، شب گذشته در کرمانشاه بر بالین دانش آموزان حادثه دیده حاضر شد و در جریان درمان آنان قرار گرفت و جلسه بررسی این حادثه با حضور استاندار برگزار خواهد شد.

علیرضا کمره‌ای با حضور در بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه ضمن دلجویی از دانش‌آموزان حادثه دیده در جریان روند درمان آن‌ها قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از دانش‌آموزان خوشبختانه مرخص شده‌اند، گفت: هم اکنون هفت نفر از دانش آموزان نیز که بیشتر دچار جراحت شده‌اند در بیمارستان تحت درمان هستند که به گفته کادر درمان حال عمومی این دانش آموزان رو به بهبود است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش در انتخاب سرویس مدارس و رعایت نکات ایمنی باید دقت بیشتری داشته باشیم، افزود: البته در حادثه امروز بنابر اظهارات مسئولان استان وسیله نقلیه‌ای که دچار سانحه شده از جنبه ایمنی مشکلی نداشته، ولی در هر صورت بخشی از اتفاقات غیرمنتظره و محتمل است.

سه دانش‌آموز مصدوم کرمانشاهی روانه اتاق عمل شدند

مسئول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آخرین وضعیت دانش‌آموزان مصدوم کرمانشاهی را اعلام کرد و گفت: سه تن از دانش‌آموزان روانه اتاق عمل، ۹ نفر در اورژانس تحت مداوا و شش نفر نیز از بیمارستان ترخیص شدند.

«اکبر آزادی» افزود: دانش‌آموزان مصدوم از طریق آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان آیت‌الله طالقانی شهر کرمانشاه منتقل شدند و اکنون در این مرکز درمانی تحت مداوا هستند.

وی ادامه داد: این دانش آموزان براثر حادثه تصادف یک دستگاه مینی‌بوس در بخش ماهیدشت شهرستان کرمانشاه مصدوم شدند.

استاندار کرمانشاه از دانش‌آموزان مصدوم سانحه تصادف عیادت کرد

استاندار کرمانشاه از دانش‌آموزان مصدوم سانحه تصادف عیادت کرد

«هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه ظهر چهارشنبه و ساعتی پس از واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان با حضور در بیمارستان طالقانی از آخرین وضعیت درمانی آنها مطلع شد.

استاندار کرمانشاه ضمن گفت‌وگو با دانش‌آموزان حادثه دیده از آخرین وضعیت آنها مطلع شد و به آنها قول داد که تمام کادر درمان و پزشکی تا بهبودی کامل در اختیار آنها است.

وی در انتهای این ملاقات در جمع خبرنگاران گفت: متأسفانه روز گذشته یک دستگاه مینی‌ بوس از سمت هلشی به ماهیدشت در حرکت بوده که به علت مه گرفتگی دچار سانحه شد و دو تن از دانش‌آموزان فوت کردند.

بازوند گفت: حال عمومی ۱۶ دانش‌آموز دیگر خوب است و از همه ظرفیت و توان کادر درمان و امکانات دولتی استفاده می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر این دانش‌آموزان به بهبودی کامل برسند و به آغوش خانواده‌هایشان برگردند.

دادستان کرمانشاه دستور بررسی حادثه تصادف سرویس مدرسه را صادر کرد

دادستان کرمانشاه دستور بررسی حادثه تصادف سرویس مدرسه را صادر کرد

«شهرام کرمی» دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه اظهار کرد: متأسفانه در این حادثه که صبح امروز در محور هلشی به ماهیدشت رخ داد، دو نفر از دانش آموزان جان خود را از دست دادند و تعدادی هم مجروح شدند.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده دانش‌آموزان جانباخته، اضافه کرد: با توجه به وقوع این حادثه ناگوار دستورات لازم برای رسیدگی سریع به آن صادر شده و پیگیری‌های قانونی در دستور کار قرار گرفته است.

دادستان کرمانشاه ادامه داد: همچنین پیگیری‌های لازم برای تسریع در روند درمان دانش آموزان مصدوم این حادثه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از آموزش و پرورش استان خواسته شده تا گزارشات خود را در مورد این حادثه به دستگاه قضائی ارائه کند، افزود: از پلیس راه استان هم خواسته‌ایم تا نتیجه بررسی‌های خود را سریعاً به دستگاه قضائی اعلام کند تا با مقصرین این حادثه برخورد قانونی صورت گیرد.

پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش در پی درگذشت دانش‌آموزان کرمانشاهی

وزیر آموزش و پرورش در پی درگذشت دو تن از دانش‌آموزان کرمانشاهی در اثر سانحه ناگوار واژگونی مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان، در بخش ماهیدشت شهرستان کرمانشاه، پیام تسلیتی صادر کرد.

در متن پیام یوسف نوری آمده است: «بی تردید مقام دانش‌آموز و طالب علم، نزد خداوند سبحان، مرتبه‌ای بلند و دارای اجری عظیم است.

این جانب آسمانی شدن دانش آموزان عزیز؛ «مبینا مرادی» و «عسل افوت» را به والدین محترم و داغدیده این نوجوانان سفر کرده، مردم شریف استان کرمانشاه و جامعه تعلیم و تربیت کشور تسلیت عرض می‌کنم و با ابراز تأسف از اینکه به دلیل عزیمت به مأموریت اجباری، امکان حضور در کنار سوگواران عزیز این مصیبت، برایم مقدور نیست، از خداوند سبحان صبر و اجر برای بازماندگان محترم، مسئلت دارم».

کد خبر 540705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.