پروژه مجتمع تجاری اداری منارجنبان؛ محرک توسعه منطقه ۹/ جاده الفت بازگشایی می‌شود

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به احداث مجتمع تجاری اداری منارجنبان گفت: این پروژه محرک توسعه منطقه ۹ محسوب می‌شود و در جذب گردشگر تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید سلمان قاضی عسگر در دیدار با پرسنل شهرداری ساکن در منطقه ۹ شهرداری اصفهان اظهار کرد: گاهی اوقات پیشنهاداتی که شهروندان به ما ابلاغ می‌کنند، اجرایی نیست، اما کارکنان شهرداری از موانع موجود باخبر هستند از این رو می‌توانند در راستای توسعه شهر پیشنهادات خوبی ارائه دهند، زیرا با قوانین شهری و مشکلات بر سر راه شهرداری‌ها آشنا هستند.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف برگزاری این جلسه آشنایی با پرسنلی است که در منطقه ۹ زندگی می‌کنند، امیدوارم افراد برای بهبود وضعیت منطقه به ما کمک کنند؛ از افراد حاضر می‌خواهم علاوه بر بیان مشکلات راهکارهای خود را بیان کنند تا منطقه بتواند با استفاده از این راهکارها شرایط موجود را بهبود ببخشد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به تحقق شهر همگرا ادامه داد: این جلسه نیز یکی از زیر شاخه‌های همگرایی است چراکه پرسنلی که در شهرداری حضور دارند جز افرادی هستند که ما باید با آن‌ها تعامل لازم را داشته باشیم. پیشنهادهایی که امروز در جلسه مطرح می‌شود شاید تا پایان سال انجام شود، البته ممکن است برای برخی از پیشنهادات ردیف اعتباری در بودجه سال ۱۴۰۱ قرار داده شود.

قاضی عسگر خاطرنشان کرد: زمین برخی مناطق و خیابان‌ها ارزش قیمتی بیشتری دارند؛ منطقه ۹ از نظر قیمتی به سه بلوک تقسیم می‌شود که به ترتیب ناژوان، میرزا طاهر و آتشگاه گران‌ترین زمین‌های منطقه را دارد.

وی با بیان اینکه آب و هوا و دسترسی خوبی در منطقه ۹ وجود دارد، گفت: رینگ چهارم از میدان استقلال به سمت اراضی خیابان لوله ادامه پیدا می‌کند و از کنار خیابان آتشگاه عبور می‌کند و از آن نقطه پلی به سمت اراضی ناژوان احداث می‌شود؛ دو پل در این مسیر طراحی شده که امیدوارم در آینده شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: اتفاقات خوبی در رینگ چهارم در حال رخ دادن است و اگر کار به همین روند ادامه پیدا کند قطعاً شاهد یک ابر پروژه زیبا خواهیم بود. به زودی عملیات اجرایی احداث خیابان عشوریون و بهشت آغاز می‌شود؛ همچنین طرح ساماندهی مادی خیابان عشوریون و نورپردازی ویژه آن در دستور کار قرار دارد.

قاضی عسگر افزود: تسهیل دسترسی اهالی منطقه به ناوگان حمل و نقل عمومی در راستای خدمات رسانی بیشتر به شهروندان در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان میوه "به" را به عنوان نماد منطقه ۹ استفاده و جشنواره‌های فصلی مربوط به این میوه را برگزار کنیم، البته این کار با همکاری سازمان میادین قابل اجرا است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان افزود: آزادسازی زمین موجود برای احداث بیمارستان در محدوده میدان بهار مشکل است، البته تاکنون ۵۰ درصد آن انجام شده است که باید در این زمینه سازمان میادین برای آزادسازی این زمین‌ها اقدامات لازم را انجام و سپس با نظام پزشکی جلساتی را برگزار شود تا بتوانیم به صورت مشارکتی یک بیمارستان و درمانگاه عمومی در منطقه احداث کنیم.

قاضی عسگر ادامه داد: گلوگاه‌های سطح منطقه شناسایی شده است تا دسترسی لازم برای عبور و مرور آتش‌نشانان آسان شود، در این راستا سعی خواهیم کرد امسال و سال آینده وضعیت این گلوگاه‌ها را ساماندهی کنیم، البته مشکلاتی را در حاشیه منطقه داریم چراکه ما خارج از حریم نمی‌توانیم اقدامات شهری انجام بدهیم.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه به طرح‌های گستره ویژه در یک ماه اخیر توجه زیادی داشته‌ایم اظهار کرد: اگر این کار به خوبی انجام شود بسیاری از مشکلات موجود مردم در سطح منطقه رفع خواهد شد. محله محوری از جمله موضوعاتی است که به آن توجه داریم چراکه مدیریت شهری جدید و شهردار اصفهان نیز بر این موضوع تاکید دارد.

قاضی عسگر گفت: ناژوان در منطقه ۹ قرار دارد و عبور و مرور شهروندان در این مسیر به خصوص در روزهای پایانی هفته مشکلاتی را برای ساکنان این منطقه ایجاد و آرامش آن‌ها را سلب کرده است، از این رو با توجه به مکاتباتی که انجام شد در نظر داریم خیابان الفت را بازگشایی کنیم تا ترافیک مسیر ناژوان کاهش یابد.

وی با بیان اینکه زمینی را در خیابان نبوی منش برای ایستگاه آتش‌نشانی تملک کرده‌ایم که هشت میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شد تصریح کرد: آسیب شناسی های لازم برای این ایستگاه انجام شده است که امیدوارم به زودی بتوانیم شاهد احداث این ایستگاه باشیم. پل خیابان صاحب روضات از دیگر پروژه‌های منطقه است که باید بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته شود، البته طراحی‌های لازم برای آن انجام شده است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان افزود: در نظر داریم معابر باریک منتهی به ناژوان را ساماندهی کنیم تا افراد بتوانند به راحتی در این مسیر با دوچرخه و یا پیاده حرکت کنند. منطقه ۹ ریه اصفهان محسوب می‌شود و از طبیعت زیبایی برخوردار است.

قاضی عسگر با اشاره به احداث مجتمع تجاری و اداری آتشگاه در کنار منارجنبان گفت: این پروژه ۱۵ هزار متر زیربنا دارد که چهار هزار متر آن مفید است؛ این پروژه می‌تواند محرک توسعه باشد و باعث جذب گردشگر به این منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: جاذب جمعیت منطقه، فضای سبز ارگانیک و منطقه گردشگری ناژوان از پتانسیل‌های اصلی منطقه ۹ محسوب می‌شود که باید از ظرفیت‌های آن به درستی استفاده کنیم.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان به احداث بازارهای روز اشاره کرد و افزود: برای احداث بازارهای روز برنامه‌هایی داریم، اما باید ضوابط آن در نظر گرفته شود تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

کد خبر 540701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.