آغاز تحقیق و تفحص از سازمان بورس از هفته آینده

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از آغاز جلسات این هیات از روز یکشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: مجلس در زمینه حمایت از سهامداران بورسی، به دولت کمک خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، سید ناصر موسوی لارگانی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی از ماه‌ها قبل برای حمایت از سهامداران، به مسئله بورس ورود کرده است و یکی از کارهایی که من پیگیر آن بودم، تحقیق و تفحص از تخلفات سازمان بورس بود.

وی افزود: در شهریورماه سال ۹۹، حدود ۵۰ نفر از نمایندگان، درخواست اول مجلس در این زمینه را امضا کردند. این درخواست، برای مدت‌ها بین کمیسیون اقتصادی و هیأت رئیسه مجلس در رفت‌وآمد بود تا اینکه در آبان ماه همان سال، در کمیسیون نهایی شده و به هیأت رئیسه ارجاع داده شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درخواست تحقیق و تفحص، حدود یک سال در هیأت رئیسه مانده بود. تا اینکه با اصرار و پیگیری زیاد، در روز ۱۱ آبان ماه در صحن علنی مجلس مطرح شد و با رأی بالای نمایندگان به تصویب رسید.

موسوی لارگانی اضافه کرد: این مصوبه پس از مشخص شدن اعضای هیأت تحقیق و تفحص به دست ما رسید و اولین جلسه این هیأت، روز یکشنبه در کمیسیون اقتصادی برگزار خواهد شد، به این ترتیب، فعالیت مجلس برای احصای فعالیت‌های سازمان بورس و تعدادی از حقوقی‌ها، دخالت‌های دولت و اطلاعات پنهانی نورچشمی‌ها که باعث دشوار شدن وضعیت سهامداران خرد شده‌اند، آغاز خواهد شد.

کمک مجلس به دولت در حمایت از بورسی‌ها

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌های مجلس برای جبران زیان سهامداران خرد، اظهار کرد: مجلس نمی‌تواند به مسئله حمایت از سهامداران خرد ورود کند. زیرا اگر طرحی را ارائه کند که برای دولت هزینه‌زا محسوب شود، قطعاً با مخالفت شورای نگهبان مواجه می‌شود. با این وجود، اگر دولت برنامه‌ای در این زمینه ارائه کند، مجلس قطعاً آن را بررسی می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که یکی از وعده‌های رئیس جمهور، حل مشکلات و تعیین تکلیف سهامداران بورسی بود، گفت: دولت باید وارد بحث حمایت از سهامداران بورسی شود و مجلس هم در کنار دولت، به حل مشکلات سهامداران کمک خواهد کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کد خبر 540684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.