کاهش CO2 با رویکرد "مدور" مبلمان شهرداری!

شهرداری لینشوپینگ در سیاست تأمین مبلمان اداری خود رویکرد "مدور" را اتخاذ می‌کند تا موجب کاهش CO2 منتشر شده در شهر شوند؛ استفاده مجدد، بازسازی، بازیافت به طور فزاینده‌ای تبدیل به شعار مقامات محلی این شهر اسکاندیناوی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری لینشوپینگ قصد دارد به اقتصاد چرخشی‌تر در این شهر سوئدی کمک کند. یکی از راه‌های انجام این کار استفاده از مبلمان بازیافتی برای خریدهای جدید وسایل اداری است. به همین دلیل ادارات و شرکت‌های مختلف شهرداری در صورت نیاز به اثاثیه جدید، سیاست خرید خود را بر اساس اصل اقتصاد مدور دنبال می‌کنند. بازسازی، استفاده مجدد و بازیافت مبلمان منجر به کاهش تأثیر آب و هوا و کاهش هزینه‌ها در مقایسه با خرید محصولات جدید می‌شود. مسئولان تأیید کرده‌اند که این اقدام اشتغال محلی را نیز تضمین می‌کند.

اولین قدم، استفاده مجدد از مبلمان موجود در بخش‌های مختلف شهرداری است. ممکن است در یک کسب و کار نیاز به مبلمان وجود داشته باشد در حالی که این اقلام در تجارت دیگر بسیار زیاد باشد.

مرحله دوم این است که مبلمان تعمیر یا بازسازی شود. این کار باید در چارچوب خدمات شهرداری و توسط تأمین کننده تأیید شده انجام شود. گام آخر اینکه اگر هنوز نیاز به خرید مبلمان وجود دارد، باید مبلمان، بازیافتی یا حداقل قابل استفاده مجدد باشد.

کاهش CO2 با رویکرد "مدور" مبلمان شهرداری!

لینشوپینگ اولین سازمانی نیست که رویکرد "دایره‌ای" پیرامون تأمین مبلمان اداری را مطرح کرده است. شهرداری‌های بیشتری در حال کشف امکان تفکر دایره‌ای به عنوان بخشی از بازنگری در مورد چگونگی استفاده خوب و عملی از منابع هستند.

کارشناس محیط زیست شهرداری لینشوپینگ در این رابطه گفته است: "به عنوان یک شهرداری، مهم است که انتشار CO2 خود را کاهش دهیم و در عین حال اقتصاد سازمان را مدیریت کنیم. خرید مبلمان برای شهرداری‌های لینشوپینگ ممکن است به مبالغ زیادی نیاز داشته باشد. با فکر کردن به نحوه استفاده از مبلمانی که از قبل در اختیار داریم، می‌توانیم درسازمان‌های خودمان نیز شغل ایجاد کنیم."

وظایف بازسازی و مرمت مبلمان قدیمی بر عهده پیمانکاران قرار داده می‌شود تا بتوان به نوعی اشتغالزایی نیز ایجاد شود.

کاهش CO2 با رویکرد "مدور" مبلمان شهرداری!

کد خبر 540669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.