قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا افزایش یافت+ لیست جدید قیمت

مطابق آمارهای منتشره در سامانه کدال بورس، مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات ایران‌خودرو و مجوز افزایش میانگین ۱۸ درصد قیمت محصولات شرکت سایپا داده شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سامانه کدال، مجوز یاد شده در گروه ایران‌خودرو شامل خودروهای گروه پژو، سمند، رانا و دنا خواهد بود و همچنین خودروهای تیبا صندوق‌دار، تیبا ۲ (هاچ‌بک)، ساینا با دنده دستی، ساینا S، کوئیک با دنده دستی، کوئیک S، کوئیک دنده اتوماتیک پلاس و شاهین مشمول افزایش قیمت شده‌اند.

در این زمینه، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز از آغاز فروش فوری هفتگی و افزایش عرضه محصولات، در پی اصلاح قیمت‌ها خبر داد.

به گزارش ایران‌خودرو، «بابک رحمانی» گفت: با تصمیمات متخذه در خصوص اصلاح قیمت محصولات خودروسازان، گروه صنعتی ایران‌خودرو برنامه‌های فروش فوری هفتگی و افزایش تولید و عرضه محصولات خود را آغاز می‌کند.

وی با بیان این‌که اصلاح قیمت‌ها سبب افزایش تولید و عرضه به بازار شده و علاوه بر حذف واسطه‌گری و سودجویی در بازار، حفظ حقوق مشتریان و منافع سهامداران خودروسازی را به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان‌کرد: افزایش قیمت برمبنای تورم بخشی حدود ۱۸ درصد است.

همچنین معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا با اعلام اصلاح قیمت محصولات تولیدی سایپا و افزایش بهای کارخانه‌ای خودرو، از تداوم روند طرح‌های هفتگی و مستمر فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش خودرو با هدف تنظیم بازار، پاسخ‌گویی به نیاز مصرف‌کنندگان واقعی و کمک به حذف واسطه‌گری خبر داد.

به گزارش سایپا، «حسین کاظمی» گفت: به دنبال افزایش چند برابری قیمت نهاده‌های تولید و مواد اولیه نظیر فولاد، آلومینیوم، مس، محصولات پلیمر، پتروشیمی و سایر مواد اولیه و نیز قطعات مورد نیاز برای تولید خودرو در ماه‌های اخیر که منجر به افزایش چشمگیر قیمتِ تمام شده محصولات و تحمیل زیان به سهامداران خودروسازان شده است، بهای کارخانه سبد محصولات سایپا از امروز به طور متوسط ۱۸ درصد افزایش می‌یابد.

وی تصریح‌کرد: این اصلاح و افزایش، به معنای آزادسازی قیمت نبوده و فقط با اتکا به فرمول تعیین شده توسط مراجع قبلی قیمت‌گذاری خودرو، براساس محاسبه تورم انجام می‌شود.

قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا افزایش یافت+ لیست جدید قیمت

قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا افزایش یافت+ لیست جدید قیمت

کد خبر 540583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 31
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شیرین ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    20 2
    اینم از دولت مردمی. چرا کسی به فکر مردم نیست آخه. بابا مردم له شدند. دایم گرانی. دایم افزایش قیمت. آقای رییسی کجا هستین. مگر نمی گفتین ثبات اقتصادی ایجاد میکنین و هیچ افزایش قیمتی نخواهد شد. چی شد
  • ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    12 0
    پس اگر قیمت این هست چرا الان کارخونه سایپا 26 میلیون روی تیبا 2 گذاشته فروشم کرد و کوییک رو کرده 176 میلیون یعنی چی این قیمتها رو چرا رعایت نمیکنند در فروششون کی بهشون نظارت میشه این همه گرون فروشی به چه حقی با چه افزایش کاراریی چه کیفیتی اخه به چع حقی