هنر میناکاری با نام اهواز شناخته شود

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اهواز گفت: میناکاری هنر اهواز است و باید با عنوان این شهر شناخته شود.

سیدمحمد علی پورموسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هر گاه عنوانی در خصوص اهواز مطرح می‌شود باید در ابتدا نام این شهر را داشته باشد، به طور مثال در مورد پایتخت بودن مینا کاری باید از عنوان «میناکاری اهوازی» استفاده شود.

وی افزود: وقتی گفته می‌شود میناکاری اهوازی یک کلیت در نظر گرفته می‌شود و در جزئیات آن توضیح داده می‌شود که این هنر توسط گروهی از اقلیت‌های مذهبی اهواز با نام «صابئین مندایی» (گروهی که خود را پیرو حضرت یحیی می‌دانند) انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر اهواز گفت: ما به دنبال هویت اهواز هستیم، میناکاری نیز جزئی از هویت این شهر است و نام این کار باید مینای اهواز باشد و در توضیحات آن بقیه موارد ذکر شود.

وی ادامه داد: هرچیزی در اهواز تولید می‌شود باید پسوند اهواز داشته باشد و اینکه بخواهیم عنوان شهر اهواز را حذف کنیم یا اینکه بخواهیم صاحبان این هنر یعنی صابئین مندایی را حذف کنیم کار اشتباهی است.

پورموسوی در خصوص احیای بناهای تاریخی اهواز، تصریح کرد: سعی بر حمایت از افرادی داریم که بافت تاریخی اهواز را بازآفرینی و مرمت می‌کنند، البته تا کنون نیز موردی نبوده که نسبت به آن بی‌اعتنا باشیم.

وی با بیان اینکه در خصوص احیای بنای تاریخی خانه فرهنگ اهواز نیز پیگیری‌های لازم جهت رفع مشکلات انجام شده تا بتواند با بهترین کیفیت بازآفرینی آن انجام شود، تاکید کرد: شورای اسلامی شهر اهواز آمادگی دارد از افرادی که تمایل به بازآفرینی بناهای تاریخی دارند، حمایت کند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شورای ششم اهواز در صدد کمک کردن، تسهیل‌گری، ایجاد اتفاقات خوب و تقویت کارهایی در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری است تا اقدامات جدی و ارزشمندی رخ دهد.

وی خصوص تخریب خانه‌های تاریخی اهواز، اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که در صورت وجود امکان قانونی، از تخریب خانه‌های تاریخی جلوگیری کنیم، بی‌شک اگر اتفاقی در گذشته رخ داده به علت مشکلات قانونی بوده و تلاش ما این است با مذاکره از تخریب بناهای تاریخی جلوگیری کنیم.

کد خبر 540485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.