اصول قانونی برای گودبرداری در گرگان ابلاغ شد

دستورالعمل اجرایی گودبرداری‌ها و آیین‌نامه چگونگی اجرا و نظارت بر اجرای طرح‌های توسعه و عمران از سوی شهردار گرگان ابلاغ شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، مهندس محمدرضا سبطی این بخشنامه را که در پنج بند تنظیم شده و به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است، به منظور اجرا و اقدام قانونی در پروژه‌های دارای گودبرداری به مدیران مناطق سه‌گانه شهرداری گرگان ابلاغ کرد.

متن این دستورالعمل به شرح زیر است:

۱. از این پس در پروانه‌های دارای گودبرداری (برابر ضوابط طرح تفصیلی) و یا ترانشه برداری، صدور برگه شروع عملیات ساختمانی به صورت دو مرحله‌ای و صرفاً پس از اتمام عملیات ساختمانی محل گودبرداری یا ترانشه و تثبیت املاک و جداره معابر همجوار آن منطبق با پروانه صادره و همچنین اخذ تاییدیه ناظر پروژه خواهد بود و شروع عملیات ساخت و احداث بنا پس از اتمام کلیه عملیات‌های ساختمانی همانند تثبیت خاک و دیواره سازی و رفع خطر می‌باشد.

۲. قبل از صدور مجوز جهت گودبرداری لزوم اخذ بیمه نامه‌های معتبر همچون بیمه مسئولیت مدنی و تأمین اجتماعی کارگران در حوزه گودبرداری اخذ و کنترل کمی و کیفی در محل کار صورت پذیرد.

۳. اجرای تذکرات لازم به صاحب کار و ناظر و مجری پروژه و اعمال تبصره هفت ماده ۱۰۰ در صورت هرگونه قصور جهت خدمات مهندسی

۴. اخذ گزارش مرحله‌ای و پیشرفت کار برابر برنامه زمانبندی اعلامی در فرایند گودبرداری توسط ناظر پروژه الزامی می‌باشد. بدیهی است هرگونه کوتاهی ناظرین و مجری پروژه منجر به اعمال قانون و معرفی به شورای انتظامی خواهد شد.

۵. مشخصات کامل مسئول ایمنی کارگاه و ارائه گزارش در فرایند گودبرداری از طرف شهرداری و ارائه تذکرات جهت رعایت مسائل ایمنی و تردد عابرین ضرورت دارد.

شهردار گرگان در پایان این بخشنامه تاکید کرده با توجه به مراتب فوق‌الذکر، رعایت کلیه موارد به عهده شخص مدیر مناطق بوده و هیچ‌گونه قصوری پذیرفته نمی‌شود.

کد خبر 540475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.