۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
نقش شعر

نمایشگاهی از آثار نگار گری و نقاشی خط «بهزاد نجف پور» با عنوان «شمیم عشق» در نگار خانه سیتی سنتر اصفهان برگزار می‌شود.

بهزاد نجف پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه نقاشی‌های او در نمایشگاه «شمیم عشق» بر اساس مینیاتور کار شده‌اند، گفت: آثار ارائه شده در این نمایشگاه بیشتر به ادبیات ما مربوط می‌شود و این آثار بر اساس اشعار حافظ، سعدی، فردوسی و با تکنیک نقاشی خط و مینیاتور تصویر شده‌اند.

نقش شعر

وی افزود: شاید بیشتر از ۱۰ یا ۱۵ سال است که من به دنبال برگزاری این نمایشگاه بودم، اما هربار به دلایل مختلف عقب افتاد و البته تا حدودی هم امور روزمره و کارهایی که باید به قصد درآمد انجام می‌دادم باعث شد که در این نمایشگاه حاضر نشوم، اما سه سال پیش به طور جدی شروع به کار کردم تا حداقل ۴۰ اثر را داشته باشم، اما متأسفانه گسترش کرونا باعث شد که حدوداً سه سال عقب بیفتد.

نقش شعر

این هنرمند در ارتباط با انتخاب عنوان «شمیم عشق» برای این نمایشگاه، اظهار کرد: وجود آدم، عشق و تمام ذرات عالم، عشق است و هر کدام از ما به نوعی به عشق احتیاج داریم و بیشترِ شعرها و نقاشی‌های من با مضمون عشق خلق شده‌اند مثل این شعر که می‌گوید:

«چون قلم اندر نوشتن می‌شتافت

چون به عشق آمد قلم بر خود شکافت

چون سخن در وصف این حالت رسید

هم قلم بشکست و هم کاغذ درید»

نقش شعر


نجف پور گفت: تعداد نقاشی‌هایی که در این نمایشگاه ارائه شده است نزدیک به ۴۰ اثر است و سعی کردم طراحی مدرن تری داشته باشم، زیرا به عقیده من انسان تا زمانی که آموزش می‌بینید از پله‌هایی که دیگران ساخته‌اند بالا می‌رود و ما هم از آن پله‌ها بالا رفته‌ایم.

نقش شعر

وی ادامه داد: سال‌ها است پرسپکتیو و مدرنیسم مشهود است و من سعی کردم از این به بعد چند پله بسازم و صاحب سبکی شوم، آن زمان می‌توانم ادعا کنم در طول زندگی خودم کاری انجام داده‌ام؛ سبک من مینیاتور است، اما تلاش کرده‌ام تا اندازه‌ای امروزی‌تر انجام دهم و با سبک اروپایی تلفیق شود.

نقش شعر


به گزارش ایمنا «بهزاد نجف‌پور» متولد سال ۱۳۴۹ در اصفهان است و در ۱۲ سالگی با حضور در کلاس‌های خوشنویسی و نقاشی، فعالیت در این زمینه را آغاز کرد. وی در خوشنویسی از محضر «استاد خلیلی»، در طراحی مینیاتور از حضور «استاد عبدالله محرمی»، در نقاشی از «استاد زرین» نقش و به صورت ویژه در خط نستعلیق و شکسته از «استاد گلشنی» بهره برد، ضمن اینکه در انجمن خوشنویسان نیز خط نسخ و ثلث را با بهره گیری از سبک «استاد فضایلی» ادامه داد. یکی از علاقمندی‌های دیگر نجف‌پور شعر است که آن را با حضور در شب شعر ققنوس اندیشه تجربه کرده است.

نقش شعر

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه شمیم عشق می‌توانند از ۲۰ تا ۲۶ آذرماه به نگارخانه مجموعه نمایشگاهی سیتی سنتر واقع در اصفهان، طبقه اول مراجعه کنند.

کد خبر 540448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.