شناسایی ۸۷ شهید دانشجو در آذربایجان غربی

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی گفت: شهدای دانشجو نیز که سنگر علم را تبدیل به سنگر جهاد کردند، به ما درس اطاعت از رهبر در هر شرایطی را دادند و نیاز است تا از آن ها پیروی کنیم.

به گزارش ایمنا، مهدی فعال اظهار کرد: شهادت شهیدان دانشجو، از دو جهت با اهمیت است یکی شهید شدن این بزرگواران در راه حقیقت، و دیگری شهادت و جان فشانیِ آگاهانه و از روی بصیرت.

وی افزود: شهدا مظهر شجاعت، تواضع، از خود گذشتگی و ایثار هستند و در تاریخ کمتر نمونه‌ای از این صفات نیک می‌بینیم مگر در جنگ هشت سال که سرشار از آثار معنوی شهداست.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: همگان باید یاد و خاطره دلاوران عرصه جهاد و شهادت را زنده نگه دارند تا ارزش‌های اسلامی، بیش از پیش در جامعه به عیان دیده شود. در میان شهدا، دانشجویانی نیز هستند که در زمان جنگ قلم را بر زمین نهادند و اسلحه به دست شدند تا از دین و میهن خود دفاع کنند.

فعال گفت: شهدای دانشجو نیز که سنگر علم را تبدیل به سنگر جهاد کردند، به ما درس اطلاعت از رهبر در هر شرایطی را دادند و نیاز است تا از آنها پیروی کنیم. استان آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس ۱۲ هزار شهید والامقام را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که ۸۷ تن از آنان شهدای دانشجو هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 540446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.