تنها ۳۰ درصد محیط شهری بویین‌میاندشت مناسب‌سازی شده است

رییس اداره بهزیستی بویین میاندشت با اشاره به مناسب سازی ۳۰ درصدی محیط شهری، گفت: مناسب‌سازی ۸۰ درصد ادارات شهرستان به دلیل استیجاری بودن، ممکن نیست.

قاسم براتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در بهزیستی شهرستان بویین‌میاندشت ۱۲۵۵ نفر تحت پوشش این نهاد هستند که ۶۳۰ نفر از آنان معلولیت جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، بیماران اعصاب و روان دارند، اظهار کرد: این مددجویان به صورت مستمر و غیر مستمر در حوزه توانبخشی از خدمات مختلف استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد جمعیت شهرستان را معلولان تشکیل می‌دهند، گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از معلولان، با تشکیل کمیته مناسب‌سازی، وضعیت محیط شهری و ادارات شهرستان بررسی می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی بویین میاندشت افزود: در بازدیدهای میدانی کارشناسان بهزیستی از ساختمان‌های اداری شهرستان مشخص شد متأسفانه ۸۰ درصد ساختمان‌های اداری، استیجاری است و امکان مناسب‌سازی آنها نیست.

براتی افزود: با همکاری دستگاه‌ها به ویژه شهرداری و شورای شهر بویین میاندشت در ساختن شهری دسترس‌پذیر، اکنون ۳۰ درصد فضای شهری برای تردد معلولان مناسب‌سازی شده است.

وی با اشاره به همکاری بهزیستی با معلولان فاقد مسکن و اشتغال در بویین میاندشت، گفت: بر اساس اعتبارات ابلاغی سازمان بهزیستی، در سال جاری چهار میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض در ساخت هشت پروژه مسکن افراد دارای معلولیت، مساعدت و به بنیاد مسکن نیز برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

رئیس اداره بهزیستی بویین میاندشت گفت: به منظور توانمندسازی معلولان، از ابتدای سال تاکنون به ۳۰ نفر از مددجویان تحت حمایت بهزیستی بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

کد خبر 540435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.