درخت کریسمس جدید بوردو؛ دوستدار محیط زیست

شهر بوردو فرانسوی امسال درخت زنده‌ای را برای کریسمس قطع نخواهد کرد، بلکه در عوض یک اینستالیشن هنری دوستدار محیط زیست ارائه خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اوایل سال جاری اعلام شد که کریسمس امسال هیچ گونه نمایشی از درخت قطع شده وجود نخواهد داشت. در دو هفته گذشته شرح دادیم که چگونه شهرها شروع به نصب تزئینات درخت کریسمس خود کرده و احساس گرمی از آرامش و مهمان‌نوازی را در پایان سال ایجاد کردند.

همانطور که اخیراً دیده‌ایم، درخت‌های کریسمس دیگر مانند گذشته نیستند؛ درخت‌هایی تزئین شده که همواره سبز بوده و از زمان‌های قدیم در روزهای نزدیک کریسمس برای تزئین خانه‌ها استفاده می‌شد. در واقع موج گسترده پایداری که شهرهای اروپایی پشت سر می‌گذارند، آشکارا بر مفهوم سنتی ما از جشن‌های کریسمس نیز تأثیر گذاشته و جایگزین‌های سازگار با محیط زیست به جای درختان قطع شده استفاده می‌شوند.

اینستالیشن هنری دوستدار محیط زیست شهر بوردو

حال پس از اینکه «‌ویلنیوس» پایتخت و بزرگ‌ترین شهر لیتوانی از نصب یک اثر هنری مخروطی شکل پوشیده شده با ۹۶ دانه برف غول پیکر به جای درخت کریسمس رونمایی کرد و شهر "آراد" رومانی، درختی ساخته شده از ساتن و شاخه‌ها را برای جشن کریسمس ارائه کرد، نوبت به شهر بوردو فرانسه می‌رسد که با جایگزین ویژه خود به جای درخت کریسمس ما را شگفت زده کند.

این شهر فرانسوی امسال درخت زنده‌ای را برای کریسمس قطع نخواهد کرد، بلکه در عوض یک اینستالیشن هنری دوستدار محیط زیست خواهد داشت که توسط یک هنرمند محلی ارائه شده است. پس از اعلام قبلی پیر هورمیک، شهردار سبز جدید بوردو، مبنی بر اینکه درختان کریسمس مرده‌اند و هیچ نمایش عمومی درخت کریسمس در شهر وی وجود نخواهد داشت، مردم این شهر مشتاقانه منتظر دیدن جایگزین‌هایی برای تعطیلات سال ۲۰۲۱ هستند.

ویژگی‌های درخت کریسمس جدید چیست؟

اکنون در این شهر از مفهوم جدید درخت کریسمس پرده برداری شده است؛ درخت کریسمس ساختگی که دارای یک چیدمان هنری آینه‌ای شکل است و یک درخت واقعی را در ذهن تداعی می‌کند. این درخت شیشه‌ای قابل بازیافت، اثرات مخرب زیست محیطی نخواهد داشت. درخت کریسمس جدید با آینه‌های یک‌طرفه زمردی رنگ و بدون تزئینات، انعکاسی از محیط اطراف خواهد بود.

آثار هنری آرنو لاپیر، طراح این درخت، با اندازه کوچک‌تر ۶ متر، قبلاً در موزه هنرهای مدرن سن پترزبورگ روسیه به نمایش گذاشته شده است، اما درخت کریسمس بوردو ۱۱ متر ارتفاع دارد. حال باید دید که آیا مردم محلی بوردو از این تغییر استقبال خواهند کرد یا خیر.

درخت کریسمس جدید بوردو؛ دوستدار محیط زیست

این درخت نمادین از روز شنبه، ۱۱ دسامبر (برابر با ۲۰ آذرماه) تا دوم ژانویه (برابر با ۳۰ دی‌ماه) میدان "پی برلند" شهر بوردو در فرانسه را درخشان خواهد کرد.

کد خبر 540431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.