سردیس حاج قاسم سلیمانی ادای دین به سردار دل‌ها

سردیس حاج قاسم سلیمانی در دومین سالگرد شهادت وی و در برنامه‌ای با عنوان «کاروان حبیب» در گلستان شهدای اصفهان رونمایی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، در این آئین که سه شنبه _۱۶ آذرماه_ در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، احمد نوری رئیس حوزه هنری استان اصفهان بابیان اینکه این برنامه با عنوان برنامه ملی «کاروان حبیب» توسط حوزه هنری کشور در اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: کاروان حبیب فعالیت خود را به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردارشهید قاسم سلیمانی از استان کرمان آغاز و در ده استان به برگزاری برنامه می‌پردازد که اصفهان دومین استان است و این برنامه هر سه روز یک‌بار در یک استان برگزار می‌شود و اختتامیه آن نیز در روز سیزده دی‌ماه در تهران برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم با رونمایی از سردیس شهید سلیمانی به این شهید بزرگوار ادای دینی کنیم، افزود: این سردیس توسط استاد نادرقشقایی ساخته شده است و با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری و بنیاد شهید استان اصفهان و گلستان شهدا جانمایی و نصب شد.
رئیس حوزه هنری استان اصفهان گفت: علت نصب این سردیس در کنار قطعه شهدای مدافعان حرم این است که شهدا یاران شهید سلیمانی هستند و مسیر عبور سردارسلیمانی برای رفتن به مزار حاج حسین خرازی و احمد کاظمی از این مسیر بوده است.
نوری این برنامه را متعلق به خانواده شهدا دانست و اظهار امیدواری کرد که لطف و محبت شهدا تا ابد بر سر مردم اصفهان و خانواده حوزه هنری استان اصفهان باشد.

سردیس حاج قاسم سلیمانی ادای دین به سردار دل‌ها

در این مراسم محمدخادم شاعر آئینی به خواندن یک غزل و چهارپاره پرداخت و غزل نخست را تقدیم به پدر و مادرهای شهدا و چهارپاره را تقدیم به روح سردار سلیمانی کرد. سپس استاد مرشد ناری به اجرای قطعه «حماسه خوانی» با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت. در این برنامه گروه سرود «نغمه آسمان» به اجرای سرودی با نام «نسل سلیمانی» به صورت دو زبانه پرداختند.

سردیس حاج قاسم سلیمانی ادای دین به سردار دل‌ها

در ادامه نیز سردار محمد هاشم پور فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین علیه السلام در این برنامه با یادی از ۲۳ هزار شهید دفاع مقدس و شهدای مدفون در گلستان شهدا و با اشاره به جایگاه معنوی تخت فولاد اصفهان، گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و این یعنی آنکه اگر بخواهیم ادامه دهنده مسیر اسلام که پیامبر آن را بنا نهادند و ائمه اطهار ادامه دهنده راه آن بودند و انقلاب ما ریشه در آن دارد باشیم، باید راه شهدا و یاد آنان همراهمان باشد و این دلیل تاکید مقام معظم رهبری برای توجه به یاد شهدا است.

وی سردار سلیمانی را مظهر اقتدار دانست و ادامه داد: ما باید بدانیم که هدف حاج قاسم سلیمانی چه بود، او در عین اینکه سرلشکر نظامی بود در دل مردم جای داشت و تفکر او به تفکر انقلاب و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری برمی گشت. ایشان در مقابل دشمن سرخم نمی‌کرد اما در مقابل مردم کمر خم می‌کرد.

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین علیه السلام خاطرنشان کرد: تفکر انقلاب ما و امام و رهبرما، تفکر مردم داری و محرومیت زدایی است و انقلاب ما بهترین انقلاب روی زمین است.

وی با اشاره به مظلومیت شهدای امنیت و شهدای مدافع حرم تصریح کرد: انقلاب ما انقلاب خوبی هاست و ایستادن در مقابل ظلم و استکبار است و هدف ما هدف ولایی و قرآنی است و دشمن به شدت به دنبال زدن این انقلاب و گرفتن ولایت فقیه و امام حسین (ع) از ماست. حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم و امنیت شهید شدند که پرچم این نظام و انقلاب بماند.

سردار محمد هاشم پور با اشاره به جذابیت و اثرگذاری فعایلت‌های فرهنگی و هنری افزود: نخبگان و هنرمندان مختلف با تولید آثار هنری و انقلابی در راستای اثرگذاری برمردم و جوانان به ایفای نقش خود بپردازند.

سردیس حاج قاسم سلیمانی ادای دین به سردار دل‌ها


همچنین محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان نیز با اشاره به اتفاق هنری (پرده برداری از سردیس حاج قاسم سلیمانی) که اکنون در اصفهان رقم خورده است، گفت: اصفهان مهد هنر است و هنرمندان و دستگاه‌های هنری این استان رسالتی بالاتر از دیگر استان‌ها در معرفی مکتب حاج قاسم با زبان هنر دارند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری حاج قاسم را یک مکتب دانستند و مکتب حاج قاسم برای تمام ابعاد زندگی بشر حرف برای گفتن دارد و خود حاج قاسم هرچه داشت از تأسی به سیره ائمه داشت و در رویه‌ای که طی کرد از ابتدا تا انتها از احکام دین و قرآن تبعیت می‌کرد.

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: این مکتب برای زندگی، کار، فرماندهان، مراجع و تمامی اقشار مختلف مردم در تمامی سنین حرف برای گفتن دارد که حاج قاسم آن را در زندگی خود اجرا کرده است و ایشان به واقع سرداردلها هستند زیرا حاج قاسم در عمق دل آزادی‌خواهان جهان نفوذ کرده‌اند.

احمدی تاکید کرد: این اندیشه ماندنی است چون خودش اوج هنر است و همرزمان حاج قاسم در اصفهان کم نیستند و عزیزانی که در مقاطع مختلف با ایشان همرزم بوده‌اند باید خاطرات خود از ایشان را بیان کنند تا هنرمندان بتوانند هنرمندانه به بیان مکتب حاج قاسم بپردازند.

کد خبر 540402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.