شهروندان تبریز امور شهرسازی را به سامانه شهروندسپاری بسپارند

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز، گفت: شهروندان با استفاده از سامانه شهروندسپاری برخی امور مرتبط با حوزه شهرسازی را در بستر اینترنت ثبت و پیگیری کنند.

به گزارش ایمنا، تورج روشنایی اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم و ضوابط منحصربه‌فرد در حوزه شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۹، باعث شده است که در این منطقه سامانه شهروندسپاری در کنار اجرای برخی سامانه‌ها، از جمله سامانه بانک جامع املاک، به صورت پایلوت عملیاتی شده و شهروندان با استفاده از این سامانه برخی امور مرتبط با حوزه شهرسازی را با کاهش بروکراسی اداری و در بستر اینترنت ثبت و پیگیری کنند.

وی با اشاره به ضرورت بسط این سامانه در سایر مناطق، بررسی نواقص و ایرادات سامانه را خواستار و نسبت به استفاده حداکثری و ترغیب شهروندان جهت استفاده از این سامانه تأکید کرد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز، حذف برخی واسطه‌ها و همچنین دقت و سرعت در انجام امور به صورت غیر حضوری را از جمله محاسن این سامانه و شفافیت را مهم‌ترین ثمره استفاده از این سامانه برای شهروندان برشمرد.

در ادامه این جلسه حسین زاده با ابراز خرسندی از حضور سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز و سرپرست سازمان آمار و فناوری اطلاعات در خصوص بررسی ایرادات و نواقص موجود در سامانه شهروندسپاری و تولید نسخه جامع این سامانه اظهار کرد: حرکت در مسیر شفاف‌سازی امور نیازمند ثبت و به‌روزرسانی اطلاعات در سامانه‌های متمرکز و بهره‌گیری در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان از طریق فضای مجازی است که حاصل این اقدامات، افزایش رضایتمندی شهروندان و هوشمندسازی خدمات شهری خواهد بود.

سرپرست شهرداری منطقه ۹ خاطرنشان کرد: طی دوره به‌کارگیری این سامانه و بررسی مشکلات و ایرادات، موارد با تشکیل جلسات متعدد با حضور کارشناسان خبره سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری تبریز مورد بررسی قرار گرفته و نسبت به ارائه راهکارها و پیشنهادات لازم اقداماتی صورت گرفته و تغییرات و اصلاحات در سامانه انجام شده و قابل بهره‌برداری است.

حسین زاده تصریح کرد: امیدواریم با به‌روزرسانی و تولید نسخه جامع سامانه شهروندسپاری و همچنین فرهنگ‌سازی و ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از این سامانه، خدمات شهرداری تبریز به صورت مطلوب در اختیار شهروندان عزیز قرار گیرد.

در پایان این نشست کارشناسان امر در خصوص به‌روزرسانی این سامانه به تبادل نظر پرداختند و مقرر شد بعد از راه‌اندازی کامل این سامانه در همه مناطق شهرداری تبریز و لازم‌الاجرا شدن آن، از این سامانه به عنوان بستری برای برقراری ارتباط مستمر پرونده‌های جاری شهرسازی به شکلی مطلوب استفاده شود و همه اطلاعات موردنیاز در روند پرونده توسط متقاضیان در سامانه مذکور بارگذاری شود.

کد خبر 540385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.