اشتغال دانشجویان؛ ابر چالش کشور

رئیس دانشگاه کاشان گفت: در دانشگاه، آموزش باید هدفمند و همراه با مهارت باشد تا جوانان بعد از فارغ التحصیلی بتوانند حلال مشکلات باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس کتابی در جمع دانشجویان منتخب و ممتاز دانشگاه کاشان با تبریک روز دانشجو اظهار کرد: خوشبختانه تاریخ کشور ما ظرفیت‌های بی نظیری به خصوص در زمینه نیروی انسانی دارد و همیشه در همه زمینه‌های علمی، تاریخی، فرهنگی، مذهبی، ایثار و شهادت درخشان بوده است.

وی به شانزدهم آذر، روز دانشجو اشاره کرد و گفت: در این روز جوانان دانشجو برای مبارزه با استکبار و استبداد قیام کردند و از جان خود گذشتند که دانشجویان باید از رشادت‌های این جوانان الگو پذیرند.

رئیس دانشگاه کاشان نخبگان و دانشجویان ممتاز را گل‌های معطر بوستان علمی دانست و افزود: شما جوانان دانشجو و مستعد باید از این استعداد خدادادی خود نهایت بهره و استفاده را ببرید.

کتابی ابرچالش کشور را اشتغال دانشجویان عنوان کرد و ادامه داد: در دانشگاه، آموزش باید هدفمند و همراه با مهارت باشد تا جوانان بعد از فارغ‌التحصیلی بتوانند حلال مشکلات باشند.

وی خاطر نشان کرد: آینده کشور از آن شما دانشجویان است و باید سعی کنید تا با خوب درس خواندن و کسب مهارت‌های لازم بتوانید مدیران خوبی برای آینده کشور باشید.

رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه ما مدیون مردم هستیم افزود: نخبگان و فرهیختگان باید احساس مسئولیت نسبت به مردم و جامعه داشته باشند و تلاش مضاعف خود را برای خدمت و نقش آفرینی در جامعه انجام دهند.

وی دانشگاه کاشان را از دانشگاه‌های مطرح و نمونه در زمینه‌های مختلف و در ابعاد ملی و بین‌المللی دانست و تاکید کرد: شما دانشجویان باید از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که در این دانشگاه وجود دارد در راستای رشد و تعالی خود نهایت بهره را ببرید و حلال مشکلات جامعه و کشور باشید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز با گرامیداشت ۱۶ آذر و تبریک روز دانشجو افزود: دوران دانشجویی بهترین دوران زندگی است که باید دانشجویان از این فرصت جوانی خود به خوبی استفاده کنند.

نیروی انسانی یکی از مؤلفه‌های ثروتمندی کشور است

حجت‌الاسلام خسروی مدیریت زمان را به دانشجویان مورد تاکید قرار داد و افزود: دانشجویی که اهل برنامه‌ریزی و مدیریت باشد به طور حتم موفق خواهد بود.

وی دانشجویان را سرمایه‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: یکی از مؤلفه‌های ثروتمندی کشور نیروی انسانی است که اگر نیروی کارآمدی داشته باشیم می‌توانیم مدیریت درستی داشته باشیم.

دانشجویی بهترین دوران برای جوانان

مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه کاشان هم به تشکیل بنیاد نخبگان از سال ۸۸ در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: خیرین نیکوکار این دانشگاه تاکنون خدمات ارزنده‌ای برای رفاه حال دانشجویان با ساخت خوابگاه‌ها، فضاهای ورزشی، کتابخانه و تجهیز آزمایشگاه‌های و کارگاه‌ها برای انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی داشته و در این دانشگاه به یادگار گذاشته‌اند.

علی محمد الماسی نخبگان را بسیار ارزشمند دانست و افزود: نخبه بودن و داشتن معدل بالا به تنهایی مهم نیست و زمانی ارزشمند است که بتواند خدماتی را به جامعه ارائه دهد.

وی دانشجویی را بهترین دوران برای جوانان ذکر کرد و گفت: به گونه‌ای زندگی کنید که همیشه جوان بمانید و همچون خیرین از شما همیشه به نیکویی یاد شود.

به گزارش ایمنا؛ در این نشست دانشجویان منتخب نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند و در پایان از این دانشجویان تجلیل شد.

کد خبر 540339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.