«پاسپورت» و «پرتره» در فیلم‌خانه حوزه هنری

نمایش و تحلیل فیلم‌های برگزیده سینمای ایران و جهان با حضور منتقدین و کارشناسان مطرح سینما در فیلم‌خانه حوزه هنری استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست دوم از فصل اول این برنامه که ازسوی فیلم‌خانه حوزه هنری استان اصفهان و دفتر تخصصی سینما (وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان) برگزار می‌شود، به تماشا و تحلیل فیلم «پاسپورت» به کارگردانی «مهران همت زاده» و فیلم «پرتره» به کارگردانی «بهنام عبادی» اختصاص دارد. این نشست با حضور «احمدرضا سیستان» فیلمساز و کارشناس سینما برگزار می‌شود و دبیر نشست «محسن رهنما» برگزیده دومین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران است.

دو فیلم «پاسپورت» و «پرتره» بر اساس داستان کوتاه «کلاف سردرگُم» نوشته زنده‌یاد «بهرام صادقی» ساخته شده اند.

بهرام صادقی متولد سال ۱۳۱۵ و درگذشته به سال ۱۳۶۳ یکی از نویسندگان معاصر ایرانی که موضوع داستان‌هایش از فرهنگ اصیل ایرانی سرچشمه گرفته است. این نویسنده از مهم‌ترین نویسندگان «جُنگ اصفهان» بود. در داستان‌های بهرام صادقی به این نتیجه می‌توانیم برسیم که زندگی شهری و انسان‌های شهر نشین به هیچ جا نمی‌رسند و هیچ نمی‌شوند. تنها داستان بلند او «ملکوت» است که کتابی بسیار فلسفی است.

در بخشی از داستان «کلاف سردرگُم» آمده است:

«یک چیز نامرئی هست مثل دست که نمی‌بینمش اما احساسش می‌کنم و ادراکش می‌کنم. مرا هُل می‌دهد این طرف و آن طرف…

آهان! کمی سرتان را بالا بگیرید. ابروهاتان را از هم باز کنید. بخندید. چشم‌تان به دوربین باشد. تا سه می‌شمارم. مواظب باشید حرکت نکنید والا عکستان بد از آب درمی‌آید. حاضر! یک، دو، سه…

دو شب بعد، از پله‌های عکاسخانه بالا می‌رفت که عکسش را بگیرد. قبضی را که عکاس داده بود در دستش می‌فشرد.»

نمایش و تحلیل فیلم‌های برگزیده سینمای ایران و جهان هرهفته روزهای سه شنبه در فیلم خانه حوزه هنری استان اصفهان واقع در خیابان آمادگاه، روبروی هتل عباسی، مجتمع فرهنگی هنری سوره، برگزار می‌شود.

نمایش و تحلیل دو فیلم «پاسپورت» و «پرتره» سه شنبه نهم آذرماه ساعت ۱۷ برگزار خواهدشد.

«پاسپورت» و «پرتره» در فیلم‌خانه حوزه هنری

کد خبر 540328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.