وضعیت ترانزیت کشور در ۲ ماه گذشته متحول شد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مذاکرات و توافقات انجام شده با پاکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان بر دیپلماسی حمل‌ونقل برای توسعه روابط با همسایگان تأکید کرد و گفت: در دو ماه گذشته وضعیت ترانزیت در کشور متحول شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی اظهار کرد: در دو ماه گذشته وضعیت ترانزیت در کشور متحول شده است. در این مدت توافقات خوبی با پاکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان منعقد شده و توانسته‌ایم دیپلماسی حمل‌ونقل را برای گسترش ترانزیت در کشور به کار بگیریم.

وی با اشاره به پیش‌بینی منابع مالی خارج از ردیف بودجه برای توسعه صنعت حمل‌ونقل کشور، افزود: راهکارهای مختلفی در نظر داریم که یکی از آنها تهاتر املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی با پروژه‌های مسکن و راه‌سازی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به این منظور ایجاد دو صندوق حمل‌ونقل و مسکن نیز پیش بینی شده که اقدام بسیار خوبی است. چراکه درآمدهای وزارتخانه در این دو صندوق تجمیع شده و بدون ورود به خزانه برای توسعه هر دو حوزه زیر نظر وزارت راه و شهرسازی یعنی مسکن و حمل‌ونقل هزینه خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه بودجه خوبی برای ایجاد کریدور شیراز-بوشهر در نظر گرفته شده است، افزود: امیدواریم شاهد پیشرفت هر دو پروژه و احداث آزادراه و راه‌آهن بین دو استان باشیم.

این عضو کابینه دولت در انتها از نمایندگان مجلس خواست که در بودجه ۱۴۰۱ وزارت راه و شهرسازی به مأموریت‌های کلان و قابل توجه این وزارتخانه در توسعه زیرساخت‌ها توجه شود.

کد خبر 540303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.