صراحت دانشجویان در بیان مطالبات مایه خوشحالی دلسوزان انقلاب است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجویان روحیه انقلابی خود را دقیقاً مانند سال‌های اول انقلاب حفظ کردند و همان آرمان‌ها را مطالبه می‌کنند، این صراحت و شجاعت در بیان مطالبات باید مایه خوشحالی و خرسندی همه دلسوزان انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان ایران باشد.

به گزارش ایمنا، محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با تبریک فرارسیدن روز دانشجو اظهار کرد: ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲ شجاعت استکبارستیزی و موقعیت شناسی دانشجویان را نشان داد. این روز را گرامی می‌دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست روز گذشته خود با دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی مطالبات دانشجویان فارغ از جناح بندی سیاسی منطبق بر آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی است.

قالیباف خاطر نشان کرد: مطالبات دانشجویان در راستای عدالت طلبی، رفع تبعیض، قانون‌گرایی، کاهش فاصله مردم و مسئولین، فساد ستیزی، استقلال‌طلبی و استکبارستیزی، دفاع از آزادی‌های اجتماعی، تاکید بر شفافیت، جوان گرایی و همچنین شجاعت و صراحت در بیان نقد نسبت به عملکرد مسؤولان منطبق با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی افزود: دانشجویان روحیه انقلابی خود را دقیقاً مانند سال‌های ابتدایی انقلاب حفظ کردند و همان آرمان‌ها را مطالبه می‌کنند، این صراحت و شجاعت در بیان مطالبات باید مایه خوشحالی و خرسندی همه دلسوزان انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان ایران باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشجویان امروز ما را بر اساس آرمان‌های اصیل انقلاب و مکتب امام نقد می‌کنند یعنی مبانی اصیل انقلاب امروز تبدیل به شاخصه‌های آرمان خواهی شده است که گام بسیار بزرگی برای جلوگیری از انحراف انقلاب از اصول و مبانی خود محسوب می‌شود.

قالیباف گفت: آنچه ما را از آرمان‌های انقلاب اسلامی دور کرده است در اصل عملکرد و کارنامه مسئولان در پیگیری مطالبات به حق مردم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دیدار با دانشجویان مانند همیشه برای ما یادآور زنده بودن آرمان‌های امام راحل (ره) و مشی و منش انقلابی ایشان در نسلی است که آن بزرگ‌مرد تاریخ را درک نکردند ولی بیشتر از مسؤولان دغدغه‌مند تحول سیره امام راحل هستند.

وی افزود: انشاالله بتوانیم با تلاش شبانه‌روزی و در چارچوب وظایف قانونی مجلس پاسخگوی مطالبات مردم باشیم و از عهده وظیفه دشوار نمایندگی ملت شریف و انقلابی و دوست داشتنی ایران عزیز برآییم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: برای همه دانشجویان ثبات قدم در مسیر مطالبه‌گری و پیشنهاد برای حل مسائل و محقق ساختن آرمان‌های انقلاب اسلامی را از خداوند منان مسالت می‌نمایم.

منبع: ایرنا

کد خبر 540302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.