واکسن اومیکرون تا ژانویه عرضه می‌شود

به دنبال شیوع گونه اومیکرون ویروس کرونا، شرکت نوواکس از تولید واکسن برای مقابله با این گونه جدید خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تقریباً دو هفته از زمان شیوع گونه اومیکرون ویروس کرونا گذشته است، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اومیکرون را جز گونه‌های نگران کننده طبقه‌بندی کرده است. بنابراین شیوع این گونه جدید ویروس کرونا باعث نگرانی محققان شده است، از همین رو مؤسسات گوناگون در آسیا، اروپا و آمریکا در تلاش هستند که واکسن سازگار با این گونه را تولید کنند.

به نظر می‌رسد که گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا میزان تأثیرگذاری واکسن‌های تولید شده را کاهش می‌دهد، به همین دلیل شرکت‌های مختلف به دنبال به‌روزرسانی واکسن‌های خود هستند تا بتوانند با گونه اومیکرون مقابله کنند. شرکت‌های فایزر و مدرنا اخیراً تلاش کرده‌اند واکسن جدید mRNA را برای نابودی گونه اومیکرون تولید کنند. به گفته محققان، مراحل تولید و عرضه یک واکسن جدید mRNA کمتر از ۱۰۰ روز طول می‌کشد، برای به‌روزرسانی این نوع واکسن‌ها لازم است مولکول‌های mRNA با استفاده از طرح ژنتیکی پروتئین سویه جدید کد گذاری شوند.

واکسن نوواواکس بر اساس مهندسی سلول‌های میزبان ویروس کرونا تولید می‌شود و آزمایش میزان تأثیرگذاری آنتی‌بادی‌های تولید شده در بدن پس از تزریق این واکسن در روزهای آینده مشخص می‌شود. شرکت نوواواکس اعلام کرده است که واکسن اومیکرون نوواواکس در ماه ژانویه عرضه می‌شود.

کد خبر 540292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.