زمان واکسیناسیون کودکان فرا رسیده است

متخصصان معتقدند که به دلیل شیوع گونه اومیکرون ویروس کرونا لازم است کودکان نیز واکسینه شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گونه اومیکرون ویروس کرونا اخیراً وارد هند شده است و تا کنون ۲۱ نفر در این کشور به این گونه جدید آلوده شده‌اند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که گونه اومیکرون ویروس کرونا بیشتر کودکان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. محققان همواره در حال بررسی جنبه‌های مختلف این گونه جدید ویروس کرونا هستند، سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز اخیراً گونه اومیکرون را جز گونه نگران کننده دسته‌بندی کرده است.

چرا باید برنامه واکسیناسیون کودکان آغاز شود؟

با توجه به اینکه بزرگسالان در سراسر جهان به سرعت در حال واکسینه شدن هستند، لازم است کودکان را نیز در برنامه واکسیناسیون جای دهند. کودکان در ایالات متحده آمریکا در گروه‌های سنی پنج تا ۱۸ سال در حال دریافت واکسن هستند، لازم است کودکان کم سن‌تر نیز واکسن کرونا را تزریق کنند تا ایمنی لازم در برابر بیماری کووید -۱۹ را کسب کنند.

چرا واکسیناسیون کودکان در سراسر جهان در اولویت قرار نگرفته است؟

اعتقاد بر این است که کودکان بهتر از بزرگسالان می‌توانند با بیماری کووید -۱۹ مقابله کنند، به همین دلیل کودکان در اولویت دریافت واکسن قرار نداشتند. با وجود اینکه داده‌های بسیار کمی در مورد بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ در میان کودکان در دسترس است، اما خطر ابتلای آن‌ها صفر نیست و ممکن است آن‌ها نیز نوع شدید بیماری را تجربه کنند در بیمارستان بستری شوند یا جان خود را بر اثر این بیماری از دست بدهند.

چه کشورهایی واکسن کووید -۱۹ را برای کودکان ارائه می‌دهد؟

یونان، ایتالیا، سوئد، فنلاند، سوئیس، کانادا، آرژانتین، کوبا، کلمبیا، روسیه، نروژ، بحرین و عربستان سعودی از جمله کشورهایی است که در حال برنامه‌ریزی برای آغاز واکسیناسیون کودکان هستند، زیرا گونه اومیکرون ویروس کرونا کودکان را بیشتر از بزرگسالان مورد هدف قرار داده است و این موضوع باعث نگرانی افراد شده است. محققان در بریتانیا معتقدند که کودکان بالای ۱۲ سال باید دو دز واکسن کرونا دریافت کنند تا در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن شوند. هنوز میزان شدت بیماری ناشی از گونه اومیکرون ویروس کرونا مشخص نشده است، اما به نظر می‌رسد که سرعت شیوع آن بیشتر از گونه‌های دیگر است، به همین دلیل محققان بر واکسیناسیون کودکان اصرار دارند.

کد خبر 540225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.